Biuletyn Informacji Publicznej

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Opole Lubelskie

„Przebudowa konstrukcji więźby dachowej, konstrukcji stropu wraz ze schodami zewnętrznymi budynku mieszkalnego wielorodzinnego we Wrzelowcu na ul Kościelnej 14”

Data ogłoszenia
2015-05-19
Termin składania ofert
2015-06-04 12:00
Treść

Opole Lubelskie,18 maja 2015r. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia dla zamówienia publicznego o szacunkowej wartości powyżej 30. 000 EURO prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie: Znak postępowania MA.01.05.2015. „Przebudowa konstrukcji więźby dachowej, konstrukcji stropu wraz ze schodami zewnętrznymi budynku mieszkalnego wielorodzinnego we Wrzelowcu na ul Kościelnej 14” Część I. Nazwa (firma) oraz adres Zamawiającego. Zamawiający: Gmina Opole Lubelskie, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Siedziba: ul. Al.600-lecia42, 24-300 Opole Lubelskie NIP:717-000-30-82, Regon:430004440 email:zgkim_1@o2.pl, strona internetowa : www.zgkim-opolelub.ebip.lublin.pl Wszelkie pisma w sprawie przetargu Wykonawca adresuje: Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Siedziba: ul. Al.600-lecia42, 24-300 Opole Lubelskie tel. (81) 827 23 02, fax. (81) 827 23 56 Zamawiający wymaga, aby wszelkie pisma związane z przetargiem były kierowane wyłącznie na w/w adres i opatrzone numerem sprawy: MA.01.05.2015 Zamawiający zaprasza do złożenia ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na: „Przebudowa konstrukcji więźby dachowe, konstrukcji stropu wraz ze schodami zewnętrznymi budynku mieszkalnego wielorodzinnego we Wrzelowcu na ul Kościelnej 14” Część II. Tryb udzielenia zamówienia. 1. Przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.) o wartości szacunkowej powyżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp 2. Podstawa prawna udzielenia zamówienia publicznego: art. 10 ust. 1 oraz art. 39-44 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 3. Podstawa prawna opracowania SIWZ: 3.1. Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.), zwana w dalszej części niniejszej SIWZ ustawą Pzp. 3.2. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich dokumenty te mogą być składane (Dz. U. z 2013 r., poz. 231). 3.3. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2013 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 1692). 3.4. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2013 r. w sprawie kwot wartości zamówień oraz konkursów, od których uzależniony jest obowiązek przekazywania ogłoszeń Urzędowi Publikacji Wspólnot Europejskich (Dz. U. z 2013 r., poz. 1735); 3.5. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 26 października 2010 r. w sprawie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, (Dz. U. Nr 223, poz. 1458). 3.6. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz. U. z 2014 r., poz. 121 z póżn. zm.). Część III. Opis przedmiotu zamówienia. · Przedmiotem zamówienia jest wykonanie nastepujacych robót: - przebudowa więźby dachowej wraz z pokryciem oraz stropem nad piętrem, - wykonanie wieńca żelbetowego na poziomie poddasza, - przebudowa kominów dymno-wentylacyjnych od poziomu stropu poddasza, - wykonanie obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych, - wykonanie docieplenia stropu nad I piętrem z wykonaniem pułapu, - wykonanie instalacji odgromową budynku, - wykonanie opaski odwadniającej budynku oraz przebudowa schodów zewnętrznych do budynku. · Lokalizacja inwestycji: Wrzelowiec, ul. Kościelna 14, Gmina Opole Lubelskie. · Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej, stanowiącej załącznik do niniejszej specyfikacji, w projekcie wykonawczym oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót. · Wykonawca do realizacji zamówienia winien stosować materiały nowe, dopuszczone do stosowania w budownictwie oraz posiadające wszelkie prawem określone dopuszczenia i certyfikaty, zgodnie z ustawą z dnia 16.04.2004r. o wyrobach budowlanych (tekst jednolity Dz. U. z 2014 r., poz. 935) wraz z aktami wykonawczymi do tej ustawy. · Warunki wykonania zamówienia zawarte są we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ. · Przedmiot zamówienia nie jest dzielony na części. · Nazwa i kod dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV): 45 26 00 00-7 · Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcom. W takim wypadku musi wskazać w ofercie część (zakres) zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. Jeżeli wykonawca nie wskaże w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom, Zamawiający uzna, że nie powierzy podwykonawcom żadnych prac objętych niniejszym postępowaniem. Część IV. Termin wykonania zamówienia. Zamówienie należy wykonać w terminie: od dnia podpisania umowy do 30. 09.2015 r. (Przewidywany termin rozpoczęcia realizacji zamówienia od dnia 01. 07.2015 r.) Część V. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków. 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, dotyczące: 1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, 2) posiadania wiedzy i doświadczenia, 3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, 4) sytuacji ekonomicznej i finansowej, oraz nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy. 1. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania zostanie uznany za spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że: Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu spełnienia tego warunku. 2) warunek posiadania wiedzy i doświadczenia zostanie uznany za spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że: w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał, co najmniej 3 zadania o tożsamym lub zbliżonym do przedmiotu zamówienia zakresie i wykonał je należycie. 3) warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, zostanie uznany za spełniony, gdy Wykonawca wykaże w wykazie, o którym mowa w części VI ust.1 pkt 4 SIWZ (załącznik nr 5), że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj., co najmniej: a) Kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane o specjalności konstrukcyjno – budowlanej lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; b) Ponadto wykonawca winien złożyć oświadczenie, że osoby, o których mowa w wykazie – ust. 1 pkt 4 Części 6 SIWZ (załącznik 5) i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu spełnienia warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. 4) warunek sytuacji ekonomicznej i finansowej zostanie uznany za spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że: jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia przy sumie ubezpieczenia, co najmniej 200.000,00 zł brutto. 2. Oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu Zamawiający dokona na podstawie analizy załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów, wyszczególnionych w SIWZ. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż Wykonawca spełnił warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w części V SIWZ w ust. 1 i 2. 3. Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia warunki w zakresie wiedzy i doświadczenia, dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, sytuacji ekonomicznej i finansowej mogą spełniać łącznie. 4. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie (w oryginale) tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Część VI. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu. 1. W celu oceny spełniania przez Wykonawcę warunków udziału, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, Wykonawca wraz z ofertą zobowiązany jest złożyć: 1) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 2 do SIWZ, oraz dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu: 2) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz, których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie – załącznik nr 4 do SIWZ. Dowodem potwierdzającym w/w warunek w przypadku zamówień na usługi i dostawy jest to poświadczenie lub oświadczenie wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. W przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz, którego usługi wskazane w wykazie usług, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodu wskazanego w zdaniu powyżej, 3) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;- wzór wykazu – załącznik nr 5 do SIWZ, 4) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, wraz z polisą należy przedłożyć dowód uiszczenia składki ubezpieczeniowej, w sytuacji zapłaty polisy ubezpieczeniowej w ratach, 5) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień – załącznik nr 10 do SIWZ. 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, Wykonawca wraz z ofertą zobowiązany jest złożyć: 1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - załącznik nr 3 do SIWZ, oraz następujące dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania: 2) aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; 3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 4) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 5) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4–8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; 6) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; 7) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. 2a. Do oferty prosimy załączyć dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę oraz dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy (np. dokumenty rejestrowe itp). 2b. Zgodnie z art. 26 ust. 2d Wykonawca wraz z ofertą zobowiązany jest złożyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz 331 z póź, zm.), o której mowa w art. 24 ust 2 pkt 5 ustawy Pzp albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej – załącznik nr 7 do SIWZ UWAGA: Zgodnie z art. 4 pkt. 14 ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz 331 z póź. zm.) przez grupę kapitałową rozumie się wszystkich przedsiębiorców, którzy są kontrolowani w sposób bezpośredni lub pośredni przez jednego przedsiębiorcę, w tym również tego przedsiębiorcę. 3. Zgodnie z art. 26 ust. 2b jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Z treści przedłożonego zobowiązania powinien wynikać m. in. sposób udostępnienia zasobów, np. poprzez konsultacje techniczne, udział pracowników, doradztwo itp. 4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów: 1) o których mowa w ust. 2 pkt 2-4 i 6 części VI SIWZ – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, 2) o których mowa w ust. 2 pkt 5 i 7 części VI SIWZ – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4–8,10 i 11 ustawy; 5. Dokumenty o których mowa w ust. 4 pkt 1 lit. a i c oraz pkt 2 części VI SIWZ powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, natomiast dokument, o którym mowa w lit. b nie wcześniej niż 3 miesiące. 6. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 4 części VI SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Przepis ust. 5 części VI SIWZ stosuje się odpowiednio. 7. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 8. W przypadku, kiedy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o zamówienie, wówczas mają obowiązek ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przedmiotowe pełnomocnictwo należy załączyć do oferty. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana wówczas Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 1) Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 2) Dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę/osoby upoważnioną/upoważnione do podpisania oferty z dopiskiem "za zgodność z oryginałem". Zamawiający uznaje, że podpisem jest złożony własnoręcznie znak, z którego można odczytać imię i nazwisko podpisującego, a jeżeli ten znak nie jest czytelny lub nie zawiera pełnego imienia i nazwiska, to znak musi być uzupełniony pieczęcią lub w inny sposób umożliwić odczytanie imienia i nazwiska podpisującego. 3) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty. 9. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości. 10. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 11. Jeżeli Wykonawca nie dołączy do oferty wymaganych oświadczeń i dokumentów lub z ich treści nie będzie wynikać, że zostały spełnione warunki udziału w postępowaniu - z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy, to Zamawiający wykluczy Wykonawcę na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy. Część VII. Informacja o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami. 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną, z zastrzeżeniem pkt. 2 i 3. 2. Forma pisemna zastrzeżona jest do złożenia oferty wraz z załącznikami, w tym oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie przez oferowany przedmiot zamówienia wymagań określonych przez Zamawiającego, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5/ informacji o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej oraz pełnomocnictwa . Dokumenty wymienione w rozporządzeniu z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane należy składać w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Ponadto zobowiązanie podmiotu trzeciego należy składać w oryginale. 3. Dokumenty podlegające uzupełnieniu przez Wykonawcę należy składać w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę z zastrzeżeniem, że zobowiązanie podmiotu trzeciego należy składać w oryginale, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. 4. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub drogą elektroniczną każda ze stron niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania faksem lub drogą elektroniczną ze wskazaniem daty otrzymania pisma oraz imieniem i nazwiskiem osoby uprawnionej do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy lub Zamawiającego. 5. Zamawiający nie przewiduje udzielania żadnych ustnych i telefonicznych informacji, wyjaśnień czy odpowiedzi na kierowane zapytania w sprawach wymagających zachowania pisemności postępowania. 6. Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z Wykonawcami w związku z toczącym się postępowaniem są: Jerzy Basiakowski – Z-ca Kierownika Działu Mieszkaniowo- Administracyjnego, tel. (81) 827 23 02, wew.28. 7. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 6 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. 8. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynął po upływie terminu składania wniosku, o którym mowa w części VII SIWZ w ust. 5 lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. 9. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o udzielenie wyjaśnień treści SIWZ. 10. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekaże Wykonawcom, którym przekazał SIWZ, bez ujawnienia źródła zapytania, a także zamieści ją na stronie internetowej, na której zamieszczona jest SIWZ. 11. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić treść SIWZ. Dokonaną zmianę SIWZ Zamawiający przekazuje niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym przekazano SIWZ, a także zamieści ją na stronie internetowej 12. Wszelkie modyfikacje, uzupełnienia oraz zmiany, w tym zmiany terminów, jak również pytania Wykonawców wraz z wyjaśnieniami stają się integralną częścią SIWZ i będą wiążące przy składaniu ofert. Część VIII. Wymagania dotyczące wadium. 1. Przystępując do niniejszego postępowania Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 10.000,00 zł brutto (słownie: dziesięć tysięcy złotych brutto). 2. Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000 r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr z 2007 Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank PKO BP S.A. Nr konta:48 1020 3235 0000 5902 0007 3429 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego, ul. Al-600lecia 42, 24-300 Opole Lubelskie lub dołączyć do oferty. 7. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą na podstawie art. 24 ust. 4 ustawy Pzp. Część IX. Termin związania ofertą. 1. Składający ofertę Wykonawca jest nią związany przez okres 60 dni. 2. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 3. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym, że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni. Część X. Opis sposobu przygotowywania oferty. 1. Oferta powinna zostać przygotowana zgodnie z formularzami, które stanowią załączniki do SIWZ i musi być zgodna z wymaganiami, SIWZ oraz ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Dokumenty, które należy dołączyć do oferty: 2.1. Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę – Załącznik nr 1 do SIWZ; 2.2. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – Załącznik nr 2 do SIWZ; 2.3. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – Załącznik nr 3 do SIWZ; 2.4. Do oferty prosimy załączyć dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę; 2.5. Aktualne zaświadczenie z ZUS, o którym mowa w Części 6 ust. 2 pkt 3 SIWZ; 2.6. Aktualne zaświadczenie z Urzędu Skarbowego, o którym mowa w Części 6 ust. 2 pkt 2 SIWZ; 2.7. aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej; 2.8. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4–8 ustawy, o której mowa w ust. 2 pkt 5 części VI SIWZ; 2.9. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, o której mowa w ust. 2 pkt 6 części VI SIWZ; 2.10. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, o której mowa w ust. 2 pkt 7 części VI SIWZ; 2.11. Opłaconą polisę wraz z dowodem opłacenia; 2.12. Wykaz wykonanych prac – załącznik nr 4 do SIWZ; 2.13. Wykaz osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie – wypełniony i podpisany przez Wykonawcę – załącznik nr 5 do SIWZ; 2.14. Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej- załącznik nr 6 do SIWZ; 2.15. Oświadczenie o wymaganych uprawnieniach – załącznik nr 10 do SIWZ; 3. Warunki formalne sporządzenia oferty, których niespełnienie może spowodować odrzucenie oferty, zgodnie z art. 89 ust 1 pkt 2 ustawy Pzp, 3.1. Oferta musi być przygotowana w języku polskim, pisemnie przy użyciu nośnika pisma nie ulegającego usunięciu bez pozostawienia śladów, 3.2. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę, w której musi być zaoferowana tylko jedna ostateczna cena, 3.3. Dokumenty i oświadczenia składające się na ofertę powinny być podpisane przez osobę upoważnioną do występowania w imieniu Wykonawcy albo przez osobę umocowaną przez osobę uprawnioną. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty i oświadczenia składające się na ofertę powinny być podpisane przez pełnomocnika. 3.4. Zamawiający uznaje, że podpisem jest złożony własnoręcznie znak, z którego można odczytać imię i nazwisko podpisującego, a jeżeli ten znak nie jest czytelny lub nie zawiera pełnego imienia i nazwiska, to znak musi być uzupełniony pieczęcią imienną lub w inny sposób umożliwić odczytanie imienia i nazwiska podpisującego. 3.5. Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem Wykonawcy. 3.6. Zaleca się, aby wszystkie strony oferty były ponumerowane i połączone w sposób trwały, zapobiegający możliwości dekompletacji jej zawartości. 3.7. Nie później niż w terminie składania ofert Wykonawca może zastrzec te informacje w ofercie, które nie mogą być udostępniane, ponieważ zawierają tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Załączniki zawierające informacje zastrzeżone należy podkreślić w wykazie załączników do oferty i umieścić w oddzielnym pakiecie spiętym, ponumerowanym i opatrzonym nazwą: „Załączniki zastrzeżone”. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy. 3.8. Oferty należy składać w nieprzejrzystych i zaklejonych kopertach. Należy stosować koperty zewnętrzne i wewnętrzne. Koperta zewnętrzna powinna być zaadresowana do Zamawiającego i opatrzona napisem: „ „Przebudowa konstrukcji więźby dachowej, konstrukcji stropu wraz ze schodami zewnętrznymi budynku mieszkalnego wielorodzinnego we Wrzelowcu na ul Kościelnej 14” 3.9. Koperta wewnętrzna powinna stanowić zaklejone, nienaruszone opakowanie z napisem „Przebudowa konstrukcji więźby dachowej, konstrukcji stropu wraz ze schodami zewnętrznymi budynku mieszkalnego wielorodzinnego we Wrzelowcu na ul Kościelnej 14”, wraz z nazwą i dokładnym adresem i numerami telefonów Wykonawcy. 4. Oferty zamienne oraz wycofanie ofert 1) Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert wprowadzić do złożonej oferty zmiany. Zmiany do złożonych ofert muszą zostać złożone w opakowaniu, jak o tym stanowi część X SIWZ ust. 3 SIWZ, dodatkowo oznaczonym słowem „ZMIANA”, 2) Wykonawca może, przed terminem składania ofert wycofać złożoną ofertę składając odpowiednie oświadczenie w opakowaniu, jak o tym stanowi Część X SIWZ ust. 3 SIWZ, dodatkowo oznaczonym napisem „WYCOFANIE”, 3) Ofertę złożoną po terminie składania ofert zwraca się bez otwierania, po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu. (art.84 ust.2). Część XI. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert. 1. Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego tj.: Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, ul. Al.600-lecia 42, 24-300 Opole Lubelskie, w sekretariacie, do godziny 10.00, do dnia 04.06.2015 r. pod rygorem nie rozpatrzenia oferty wniesionej po tym terminie bez względu na przyczyny opóźnienia. 2. Oferty zostaną otwarte w siedzibie Zamawiającego: Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, ul. Al.600-lecia 42, 24-300 Opole Lubelskie, w w pokoju nr (pokój Dzialu M-A), o godzinie 10.30 dnia 04.06.2015 r. 3. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu do ich składania (art. 86 ust. 2 ustawy Pzp). 4. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający podaje kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. 5. Podczas otwarcia ofert podaje się nazwy (firmy) oraz adresy wykonawców, a także informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach. 6. Informacje, o których mowa w ust. 3 i 4, przekazuje się niezwłocznie wykonawcom, którzy nie byli obecni przy otwarciu ofert, na ich wniosek. Część XII. Opis sposobu obliczenia ceny. Wykonawca oblicza cenę ryczałtową oferty dodając wartości netto, bez podatku VAT, poszczególnych elementów zamówienia, a następnie od tej sumy Wykonawca może odjąć wszelkie zniżki i dodaje wartość podatku VAT. Tak wyliczoną cenę ryczałtową z podatkiem VAT zamieszcza w ofercie. Cena ta będzie brana pod uwagę przez Zamawiającego w trakcie wyboru najkorzystniejszej oferty. Cenę należy podać w formularzu ofertowym załącznik nr 1 do SIWZ. 1. Wykonawca w składanej ofercie jest zobowiązany uwzględnić w kalkulacji ceny ofertowej warunki lokalne, w których będą realizowane roboty. 2. Cena oferty musi zawierać wszelkie koszty niezbędne do zrealizowania zamówienia. 3. Zamawiający informuje, że w przypadku rozbieżności pomiędzy ceną podaną przez Wykonawcę słownie i cyfrą wiążąca dla Zamawiającego jest cena podana słownie. 4. Zakłada się, że wykonawca uwzględni również inne warunki lokalne rozpoznane we własnym zakresie. 5. Cena oferty obejmująca podatek od towarów i usług (VAT) musi być wyrażona w złotych z zaokrągleniem do dwóch miejsc po przecinku (grosze). Stawka VAT musi być określona zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.). 6. Kalkulując cenę oferty Wykonawca uwzględni podatek od towarów i usług zgodnie z obowiązującymi przepisami. 7. Do porównania ofert będzie brana pod uwagę cena ofertowa brutto (z VAT). Część XIII. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert. I. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposób oceny ofert (art. 36 ust. 1 pkt 13, art. 91 ust. 1-6 ustawy p.z.p.) 1) Kryterium: cena oferty C Ocena ofert w zakresie kryterium: ocena oferty zostanie dokonana wg następującej zasady: - cena oferty: waga 100% Maksymalna ilość punktów, która może zostać przyznana wykonawcy w kryterium cena oferty: 100punktów. Do oceny kryterium „cena oferty” będzie brana pod uwagę cena brutto (całkowita cena za wykonanie zamówienia) zaoferowana przez wykonawcę w pkt. 1 Formularza Ofertowego Wykonawcy (załącznik nr 1 do SIWZ), czyli zawierająca należny podatek od towarów i usług (VAT). Oferta wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania określonego kryterium, otrzyma maksymalną ilość punktów, czyli 100 pkt. Najwyższą liczbę punktów 100 otrzyma oferta, która zawiera najniższą cenę. Pozostałym wykonawcom, spełniającym wymagania kryterialne przypisana zostanie odpowiednio mniejsza liczba punktów, obliczona wg poniższego wzoru, zastosowanego do obliczania punktowego. Wzór do obliczeń: Cn ------ x 100 % = liczba punktów C Cx gdzie: Cn – najniższa cena spośród wszystkich proponowanych przez wykonawców Cx – cena przedstawiona przez badanego wykonawcę Liczba 100 – jest to mnożnik zastosowany w celu uzyskania ilości punktów w liczbach. 2) Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów. Część XIV. Informacje o formalnościach, jakie powinny być dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 1. Zamawiający zawrze umowę z Wykonawcą, którego oferta została wybrana, w terminie ustalonym przez Zamawiającego - nie wcześniej niż 10 dni od daty przekazania zawiadomienia o wyborze oferty i nie później niż przed upływem okresu związania ofertą. 2. Zamawiający może zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 1, jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia została złożona tylko jedna oferta. 3. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana w przetargu, jest zobowiązany do zawarcia umowy w terminie wskazanym przez Zamawiającego. 4. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, przed zawarciem umowy przekaże Zamawiającemu uchwałę wspólników w sprawie możliwości rozporządzenia prawem lub zaciągnięcia zobowiązania do świadczenia o wartości dwukrotnie przewyższającej wysokość kapitału zakładowego, chyba że umowa spółki stanowi inaczej albo dwukrotna wysokość kapitału zakładowego nie przewyższa całkowitej ceny oferty (art. 230 Kodeksu Spółek Handlowych z dnia 15 września 2000 r. - Dz. U. z 2013 r. poz. 1030 z późn. zm.). 5. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba, że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy. 6. Wykonawca przed zawarciem umowy dostarczy Zamawiającemu dokumenty dotyczące osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie tj. kopie uprawnień oraz zaświadczenie o przynależności do OIIB. Część XV. Wymagania dotyczące zabezpieczenie należytego wykonania umowy. W przypadku wyboru oferty najkorzystniejszej Wykonawca wniesie zabezpieczenie należytego wykonania przedmiotu umowy w wysokości 10 % ceny całkowitej podanej w ofercie najpóźniej w dniu zawarcia umowy. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa, w art.6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Nr konta, na które należy wpłacać zabezpieczenie należytego wykonania umowy: PKO BP SA OPOLE LUBELSKIE 48 1020 3235 0000 5902 0007 3429 Zabezpieczenie - zgodnie z art. 147 ust. 2 ustawy Pzp – służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Część XVI. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór umowy. 1. Istotne postanowienia umowy określa wzór umowy stanowiący załącznik nr 9 do SIWZ. Część XVII. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia. 1. Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, przysługują środki ochrony prawnej określone w Dziale VI ustawy. 2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz SIWZ przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy. 3. Od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której jest obowiązany na podstawie ustawy, przysługuje odwołanie. 4. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do Sądu. Część XVIII. Opis części zamówienia, jeżeli Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Przedmiot zamówienia nie jest dzielony na części. Część XIX. Maksymalna liczba Wykonawców, z którymi Zamawiający zawrze umowę ramową. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. Część XX. Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 ustawy. Zamawiający nie przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających. stanowiących nie więcej niż 20% wartości zamówienia podstawowego. Część XXI. Opis sposobu przedstawiania ofert wariantowych oraz minimalne warunki, jakim muszą odpowiadać oferty wariantowe. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. Część XXII. Adres poczty elektronicznej lub strony internetowej Zamawiającego. Zamawiający przewiduje porozumiewanie się drogą elektroniczną. Adres poczty elektronicznej zgkim_1@o2.pl. Zasady porozumiewania się drogą elektroniczną określa część VII SIWZ. Część XXIII. Informacje dotyczące walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą. Zamawiający nie dopuszcza rozliczeń w walutach obcych. Część XXIV. Informację o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. Część XXV. Wysokość zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. Koszty opracowania i dostarczenia oferty oraz uczestnictwa w przetargu obciążają wyłącznie wykonawcę. Część XXV. Wymagania związane z realizacją zamówienia, dotyczące art. 29 ust. 4 ustawy. Zamawiający nie przewiduje realizacji zamówienia z zastosowaniem wymagań, dotyczących art. 29 ust. 4 ustawy. Część XXVI. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierza się podwykonawcom Zamawiający żąda wskazania w ofercie części zamówienia, której wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom. Jeżeli wykonawca nie wskaże w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom, Zamawiający uzna, że nie powierzy podwykonawcom żadnych prac objętych niniejszym postępowaniem. Część XXVII. Zamawiający może określić w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, która część zamówienia może być powierzona podwykonawcom. Zamawiający nie określa w SIWZ, która część zamówienia może zostać powierzona podwykonawcom. Zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia dotyczącego osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia, zgodnie z art. 36 a ust. 2. Część XXVIII. Wykaz załączników do SIWZ 1. Wzór formularza oferty - załącznik nr 1 do SIWZ, 2. Wzór oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu załącznik nr 2 do SIWZ, 3. Wzór oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia załącznik nr 3 do SIWZ, 4. Wzór wykazu dostaw – załącznik nr 4 do SIWZ, 5. Wzór wykazu osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia – załącznik nr 5 do SIWZ, 6. Wzór listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 6 do SIWZ, 7. Opis przedmiotu zamówienia – załącznik nr 7 do SIWZ, 8. Wzór pisemnego zobowiązania – załącznik nr 8 do SIWZ, 9. Wzór umowy – załącznik nr 9 do SIWZ 10. Oświadczenie o wymaganych uprawnieniach – załącznik nr 10 do SIWZ, Zamawiający zaleca wykorzystanie wzorów przekazanych przez Zamawiającego. Dopuszcza się w ofercie złożenie załączników opracowanych przez Wykonawców pod warunkiem, że będą one identyczne co do treści z wzorami określonymi przez Zamawiającego. Załącznik nr 1 do SIWZ (pieczęć firmy) miejscowość, data FORMULARZ OFERTOWY Dane wykonawcy Nazwa: Siedziba: Numer telefonu: Numer faksu: Email ………………………………………………….. Numer REGON: Numer NIP: Nawiązując do ogłoszenia o przetargu nieograniczonym na wykonanie zamówienia pn: „Przebudowa konstrukcji więźby dachowej, konstrukcji stropu wraz ze schodami zewnętrznymi budynku mieszkalnego wielorodzinnego we Wrzelowcu na ul Kościelnej 14” Oferuję wykonanie zamówienia, zgodnie z wymogami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, za łączną cenę : Łączna cena brutto:…………………………………………………….. zł Słownie:……………………………………………………………zł 1. Oświadczam, że w ww. cenie oferty zostały uwzględnione wszystkie koszty wykonania zamówienia . Akceptuję warunki płatności określone przez Zamawiającego w SIWZ. 2. Oświadczam, że nie powierzam */ powierzam *podwykonawcom wykonanie następujących części (zakresu) zamówienia ……………………………………………………………………………. *niepotrzebne skreślić. 3. Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, które nie mogą być udostępniane przez Zamawiającego innym wykonawcom (Należy wskazać czy wykonawca zamieścił w składanej przez siebie ofercie informacje stanowiące tajemnice przedsiębiorstwa oraz miejsce ich zapisania (np. poprzez wskazanie nr stron): ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 4. Oświadczenia i zobowiązania wykonawcy: 8. Oświadczam, że zapoznałem się z treścią SIWZ - stanowiącą dokumenty przetargowe. Jednocześnie oświadczam, że nie wnoszę do niej zastrzeżeń i w pełni ją akceptuję. Na podstawie zawartych w niej danych, zdobyłem konieczne informacje potrzebne do właściwego przygotowania oferty przetargowej i wykonania zamówienia. 9. Oświadczam, że uważam się za związanego niniejszą ofertą na czas wskazany w SIWZ i zobowiązuje się do zawarcia umowy na podanych warunkach w miejscu i terminie wskazanym przez Zamawiającego. 10. Oświadczam, że zawarty w SIWZ wzór umowy (załącznik nr 9) został przeze mnie zaakceptowany i zobowiązuję się w przypadku wybrania mojej oferty – do zawarcia umowy na warunkach w niej określonych, w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. 11. Wadium w wysokości 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych) wnieśliśmy w dniu …………………. w formie ……………………………………………………… 12. Pod groźbą odpowiedzialności karnej, mając na względzie dyspozycje zawarte w art. 297 i 305 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny (Dz. U. z 1997 r. Nr 88, poz. 553) oświadczam, że załączone do niniejszej oferty dokumenty opisują stan faktyczny i prawny, aktualny na dzień składania ofert. 5. Osobą/osobami do kontaktów z Zamawiającym odpowiedzialnymi za wykonanie zobowiązań umowy jest/są: …………………………………………………………………………………. tel. kontaktowy, faks: zakres odpowiedzialności: Ustanowionym pełnomocnikiem do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia i/lub zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, w przypadku składania oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmioty gospodarcze (konsorcja/spółki cywilne) jest: stanowisko: imię i nazwisko: tel.: fax: 6. Na potwierdzenie spełniania wymagań do oferty załączamy następujące oświadczenia i dokumenty: ………………………………………………………………. ………………………………………………………………. ………………………………………………………………. ………………………………………………………………. ………………………………………………………………. ………………………………………………………………. ………………………………………………………………. ………………………………………………………………. ………………………………………………………………. Miejsce i data ............................. Podpisano (imię, nazwisko, podpis i pieczęć) .................................................................... (podpis osoby uprawnionej lub osób uprawnionych do reprezentowania wykonawcy w dokumentach rejestrowych lub we właściwym upoważnieniu Załącznik nr 2 do SIWZ (pieczęć firmy) miejscowość, data Dotyczy zamówienia publicznego pod nazwą: „Przebudowa konstrukcji więźby dachowej, konstrukcji stropu wraz ze schodami zewnętrznymi budynku mieszkalnego wielorodzinnego we Wrzelowcu na ul Kościelnej 14” Data: Nazwa wykonawcy: Siedziba wykonawcy: Oświadczamy, że spełniamy warunki z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dotyczące: 1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; 2) posiadania wiedzy i doświadczenia; 3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; 4) sytuacji ekonomicznej i finansowej. ………….……….………………………… (podpisy osób upoważnionych do reprezentowania Wykonawcy) Załącznik nr 3 do SIWZ (pieczęć firmy) miejscowość, data OŚWIADCZENIE O BRAKU PODSTAW DO WYKLUCZENIA Dotyczy zamówienia publicznego pod nazwą: „Przebudowa konstrukcji więźby dachowej, konstrukcji stropu wraz ze schodami zewnętrznymi budynku mieszkalnego wielorodzinnego we Wrzelowcu na ul Kościelnej 14” Oświadczamy, że nie podlegamy wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w świetle art. 24 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych. …………………………………… (podpisy osób upoważnionych do reprezentowania Wykonawcy Załącznik nr 4 do SIWZ (pieczęć firmy) miejscowość, data WYKAZ WYKONANYCH DOSTAW LUB USŁUG Data: Nazwa wykonawcy: Siedziba wykonawcy: wykaz wykonanych prac w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Lp. Nazwa zadania Opis zadania Wartość zamówienia brutto Data realizacji zamówienia Nazwa i adres Zamawiającego 7. * Do wykazu należy dołączyć potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających, że dostawy lub usługi zostały wykonane należycie. ………………………………… ………………………………… Imiona i nazwiska osób uprawnionych do Czytelne podpisy osób uprawnionych do reprezentowania wykonawcy reprezentowania wykonawcy Załącznik nr 5 do SIWZ (pieczęć firmy) miejscowość, data WYKAZ OSÓB I PODMIOTÓW, KTÓRE BĘDĄ WYKONYWAĆ ZAMÓWIENIE Data: Nazwa wykonawcy: Siedziba wykonawcy: wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Przedmiotowy wykaz powinien obejmować dysponowanie przez Wykonawcę co najmniej: Lp. Imię i nazwisko osoby Specjalność oraz zakres uprawnień budowlanych Zakres wykonywanych czynności Podstawa dysponowania zasobami np. umowa o pracę 1. Kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane o specjalności konstrukcyjno – budowlanej lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; Kierownik robót * Do wykazu Wykonawca winien załączyć oświadczenie, o którym mowa w Części 6 ust.1 pkt. 5, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. …………………………………………………………………… ……………………………………………………………… Imiona i nazwiska osób uprawnionych do Czytelne podpisy osób uprawnionych do reprezentowania wykonawcy reprezentowania wykonawcy Załącznik nr 6 do SIWZ (pieczęć firmy) miejscowość, data Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie zadania pn: „Przebudowa konstrukcji więźby dachowej, konstrukcji stropu wraz ze schodami zewnętrznymi budynku mieszkalnego wielorodzinnego we Wrzelowcu na ul Kościelnej 14” Oświadczenie Wykonawcy 1) Oświadczam, że nie należę do grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz 331 z póź, zm.) o której mowa w art. 24 ust 2 pkt 5 ustawy Pzp. 2) Oświadczam, że należę do grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz 331 z póź, zm.) o której mowa w art. 24 ust 2 pkt 5 ustawy Pzp. Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej: 1. 2. 3. 4. 5. ……………………………. (czytelny podpis Wykonawcy) UWAGA: W przypadku, gdy Wykonawca NIE NALEŻY do grupy kapitałowej należy skreślić pkt 2. W przypadku, gdy Wykonawca NALEŻY do grupy kapitałowej należy skreślić pkt 1 oraz wypełnić listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej Załącznik nr 7 do SIWZ 1. Opis przedmiotu zamówienia (dokumentacja i przedmiar robót). Załącznik nr 8 do SIWZ ................................. (pieczęć firmy) …………………………………. (miejscowość, data) Zobowiązanie do udostępnienia Wykonawcy niezbędnych zasobów (zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.), Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie zadania pn: „Przebudowa konstrukcji więźby dachowej, konstrukcji stropu wraz ze schodami zewnętrznymi budynku mieszkalnego wielorodzinnego we Wrzelowcu na ul Kościelnej 14” Występując w imieniu: .............................................................................................................................................................................................................................................................................................................(pełna nazwa i adres podmiotu) ja (my) niżej podpisany(i) ............................................................................................................................ (osoba(y) upoważniona(y) do reprezentacji podmiotu) oświadczam(y), że oddaję(my) do dyspozycji Wykonawcy tj. ....................................... ............................................................................................................................ ........................................................................................................................... (pełna nazwa i adres Wykonawcy) niezbędne zasoby na potrzeby wykonania zamówienia, to jest*: -wiedzę i doświadczenie, -potencjał techniczny, -osoby zdolne do wykonania zamówienia, -zdolności finansowe - zdolności ekonomiczne w następujący sposób**: ........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................ w trakcie realizacji zamówienia. ......................................................................................... (podpis i pieczęć osoby/osób reprezentującej podmiot) * właściwe podkreślić, ** np. konsultacja techniczna, doradztwo, bezpośredni udział pracownika itp. Załącznik nr 10 do SIWZ (pieczęć firmy) miejscowość, data Nazwa wykonawcy: ................................................................ ................................................................ Siedziba wykonawcy: ................................................................ ................................................................ OŚWIADCZENIE W SPRAWIE UPRAWNIEŃ Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie zadania pn: „Przebudowa konstrukcji więźby dachowej, konstrukcji stropu wraz ze schodami zewnętrznymi budynku mieszkalnego wielorodzinnego we Wrzelowcu na ul Kościelnej 14” Przystępując do udziału w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oświadczam, że osoby, o których mowa w wykazie dotyczącym wykonania przedmiotu zamówienia - Część 6 ust. 1 pkt. 4 SIWZ i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia. ……………………………………………………………………. Podpisy osób uprawnionych do reprezentacji Wykonawcy Załącznik nr 9 do SIWZ UMOWA nr ................................ zawarta w dniu …………….. 2015 r. pomiędzy Zakładem Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, Al. 600 – Lecia 42, 24 – 300 Opole Lubelskie, NIP: 717 000 30 82, REGON: 430004440 działającym w imieniu Gminy Opole Lubelskie reprezentowanym przez : Tomasza Bełcika – Dyrektora zwanym w dalszej części umowy „Zamawiającym”, a przedsiębiorcą ……………………………………………………………………… działającym pod firmą …………………………………………………………………………, NIP: …………….., REGON ……………………. działającym na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej RP reprezentowanym przez: ………………………………… zwanym w dalszej części umowy „Wykonawcą” o następującej treści: Umowę sporządzono w oparciu o przeprowadzone postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych (j. t. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.). 4. PRZEDMIOT UMOWY § 1 13. Zamawiający powierza a Wykonawca przyjmuje do realizacji zamówienie publiczne pod nazwą „przebudowa konstrukcji więźby dachowej, konstrukcji stropu wraz ze schodami zewnętrznymi dla budynku mieszkalnego wielorodzinnego we Wrzelowcu na ul. Kościelnej 14” zwanym dalej „ przedmiotem zamówienia”. II. Wykonawca oświadcza, że posiada niezbędną wiedzę, umiejętności, kwalifikacje, potencjał techniczny oraz wymagane uprawnienia niezbędne i wystarczające do należytego wykonania przedmiotu umowy. III. Zakres prac: - przebudowa więźby dachowej wraz z pokryciem oraz stropem nad piętrem, CPV 45 26 00 00-7 - wykonanie wieńca żelbetowego na poziomie poddasza, - przebudowa kominów dymno-wentylacyjnych od poziomu stropu poddasza, - wykonanie obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych, - wykonanie docieplenia stropu nad I piętrem z wykonaniem pułapu, - wykonanie instalacji odgromową budynku, - wykonanie opaski odwadniającej budynku oraz przebudowa schodów zewnętrznych do budynku. IV. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej, stanowiącej załącznik do niniejszej specyfikacji, w projekcie wykonawczym oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót. V. Wykonawca, iż zapoznał się z przedmiotem zamówienia i nie wnosi zastrzeżeń do zakresu i ilości robót. II. OBOWIĄZKI WYKONAWCY § 2 6) Do obowiązków Wykonawcy należy: 1) wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową stanowiącą załącznik do niniejszej umowy, projektem powykonawczym oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, kosztorysem ofertowym stanowiącym załącznik do umowy, 2) wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, Prawem budowlanym i innymi przepisami prawa, normami państwowymi i przepisami branżowymi, 3) wykonanie przedmiotu zamówienia z najwyższą starannością, przy wykorzystaniu fachowej wiedzy, 4) stosowanie wyrobów, materiałów i urządzeń dopuszczonych do obrotu i powszechnego stosowania w budownictwie, posiadających wymagane prawem atesty, certyfikaty i aprobaty techniczne producentów, zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92, poz. 881 ze zm.), 5) przedkładanie na każde żądanie Zmawiającego (inspektora nadzoru) odpowiednich certyfikatów, deklaracji zgodności, aprobat technicznych oraz kart technicznych, czy opisów zastosowania – na wyroby przewidziane do wbudowania, 6) właściwe zabezpieczenie terenu prowadzonych prac a po wykonaniu robót ich uporządkowanie, 7) w czasie realizacji robót: - zapewnienie ciągłego kierownictwa prowadzonego przez kierownika budowy, 8) pełnienie nadzoru nad swoimi pracownikami w trakcie realizacji robót objętych umową, w tym codzienne utrzymanie porządku na miejscu objętym pracami, zapewnienie prawidłowej organizacji robót i prowadzenie całości robót w sposób nie powodujący utrudnień w komunikacji i nie stwarzających zagrożeń wypadkowych, 9) zgłaszanie inspektorowi nadzoru odbioru robót zanikających, 10) ponoszenie pełnej odpowiedzialności: - wobec osób trzecich za wszelkie szkody powstałe w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy, w tym za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich przebywających w rejonie prowadzonych robót, szkody wynikające ze zniszczeń oraz z innych zdarzeń w odniesieniu do robót, obiektów, materiałów, sprzętu i innego mienia ruchomego, związanych z prowadzeniem robót podczas wykonywania przedmiotu umowy, 11) dokonywanie na własny koszt napraw i/lub doprowadzenie do stanu poprzedniego, w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia już wykonanych robót, elementów istniejących, ich części bądź urządzeń, 12) ponoszenie kosztów i opłat za energię elektryczną i wodę, związanych z prowadzonymi robotami, 13) prowadzenie książki obmiarów. 2. Wykonawca zapewnia, że wszystkie osoby wyznaczone do realizacji niniejszej umowy posiadają odpowiednie kwalifikacje oraz przeszkolenia i uprawnienia wymagane przepisami prawa (zwłaszcza przepisami BHP). 3. Jeżeli Wykonawca przed podpisaniem umowy lub w trakcie realizacji zamówienia zmieni lub zrezygnuje z podwykonawcy, na którego zasoby się powoływał, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Pzp, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 tej ustawy jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie, spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Podwykonawstwo III. OBOWIĄZKI ZAMAWIAJĄCEGO § 3 Zamawiający zobowiązany jest do: 1) udostępnienia Wykonawcy dokumentów w tym przekazania posiadanej dokumentacji technicznej oraz danych i informacji niezbędnych do wykonania niniejszej umowy, 2) terminowego regulowania w stosunku do Wykonawcy zobowiązań finansowych wynikających z niniejszej umowy na podstawie złożonej przez niego prawidłowo wystawionej faktury VAT wraz z załącznikami. IV. PODWYKONAWSTWO § 4 1. Wykonawca za pomocą Podwykonawców: - ........................................................................ wykona odpowiednio następujący zakres przedmiotu umowy: ................................................................................................................................................... . 2. Umowa między Wykonawcą a Podwykonawcą lub dalszymi Podwykonawcami wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności. 3. Wykonawca jest zobowiązany przedstawić Zamawiającemu projekt umowy lub zmianę projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane w terminie 7 dni od sporządzenia projektu umowy lub zmiany projektu. Nie zgłoszenie przez Zamawiającego w terminie 14 dni od dnia otrzymania projektu umowy lub jego zmiany, pisemnych zastrzeżeń, uważa się za akceptację projektu umowy lub jego zmiany. Wykonawca jest zobowiązany przedstawić Zamawiającemu projekt umowy lub zmianę projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane w terminie 7 dni od sporządzenia projektu umowy lub zmiany projektu. Nie zgłoszenie przez Zamawiającego w terminie 14 dni od dnia otrzymania projektu umowy lub jego zmiany, pisemnych zastrzeżeń, uważa się za akceptację projektu umowy lub jego zmiany. W przypadku projektu zmian umowy powyższe zapisy należy stosować odpowiednio. 4. Wykonawca jest zobowiązany przedstawić Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem umowę o podwykonawstwo w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, jak również zmiany tej umowy w terminie 7 dni od dnia jej wprowadzenia. 5. płatność faktur następować będzie tylko za roboty odebrane przez Zamawiającego od Wykonawcy, po uprzednim potwierdzeniu przez Wykonawcę zakresu rzeczowego robót realizowanych przez Podwykonawcę, 7. Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca musi wykazać się posiadaniem wiedzy i doświadczenia odpowiadających, proporcjonalnie, co najmniej wiedzy i doświadczeniu wymaganym od Wykonawcy w związku z realizacją umowy. Dokumenty potwierdzające wiedzę i doświadczenie Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy będą stanowiły załącznik do tej umowy. 8. Wykonawca zobowiązany jest na żądanie Zamawiającego udzielić mu wszelkich informacji dotyczących Podwykonawców. 9. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za roboty, które wykonuje przy pomocy Podwykonawców. V. ODBIÓR ROBÓT § 5 1. Wykonawca ma obowiązek zgłosić Zamawiającemu wszystkie roboty zanikające, ulegające zakryciu. Zamawiający dokonuje sprawdzenia tych robót w terminie 4 dni roboczych od dnia zgłoszenia przez Wykonawcę. W przypadku niezgłoszenia do odbioru ww. robót przez Wykonawcę, Zamawiający ma prawo odmówić zapłaty za ich wykonanie. 2. Wykonawca powiadamia na piśmie Zamawiającego o osiągnięciu gotowości do odbioru przedmiotu umowy na minimum 5 dni roboczych przed planowanym terminem odbioru 3. Gotowość do odbioru potwierdza inspektor nadzoru. 4. Przystąpienie Zamawiającego do odbioru przedmiotu umowy wywołuje skutek w postaci zawieszenia terminów, z których upływem Zamawiającemu przysługują kary umowne. 5. W przypadku konieczności przerwania czynności odbioru z powodu występujących wad i usterek, komisja powołana do odbioru ustali termin ich usunięcia. Powoduje to zakończenie zawieszenia biegu terminów, z których upływem Zamawiającemu przysługują kary umowne. 6. Zamawiający na podstawie zgłoszenia przez Wykonawcę, że wady i usterki usunął, ustali ponowny termin odbioru, nie później jednak niż 7 dni od otrzymania informacji. 7. Komisja może ponownie przerwać czynności odbioru w przypadku, gdy informacje Wykonawcy o usunięciu wad i usterek okażą się nieprawdziwe w całości lub części. Strony postąpią wówczas jak w ust. 5 i 6. 8. Wszelkie uzasadnione i udokumentowane koszty związane ze wznowieniem czynności odbioru ponosi Wykonawca niezależnie od zastosowania kar umownych. 9. Wykonawca ma prawo do wystawienia faktury końcowej po usunięciu wszelkich wad i usterek poodbiorowych. 10. Potwierdzenie usunięcia wad i usterek wymaga formy pisemnej. 11. Wykonawca nie może odmówić uzasadnionego usunięcia wady lub usterki bez względu na wysokość związanych z tym kosztów. 12. W przypadku stwierdzenia wad, Zamawiającemu przysługują następujące uprawnienia: 12.1. jeżeli wady nadają się do usunięcia, może odmówić odbioru do czasu usunięcia wad, 12.2. jeżeli wady nie nadają się do usunięcia, to: - jeżeli nie uniemożliwiają one użytkowania przedmiotu odbioru zgodnie z przeznaczeniem, Zamawiający może obniżyć odpowiednio wynagrodzenie, - jeżeli wady uniemożliwiają użytkowanie zgodnie z przeznaczeniem, Zamawiający może odstąpić od umowy lub żądać wykonania przedmiotu odbioru po raz drugi. 13. Jeżeli wady nadają się do usunięcia, Zamawiający wyznacza Wykonawcy termin do usunięcia wad. 13.1. Jeżeli wady nie zostaną usunięte w sposób właściwy – Zamawiający będzie miał prawo obniżyć wysokość wynagrodzenia umownego brutto o taką kwotę, jaka będzie niezbędna do usunięcia wad nieusuniętych przez Wykonawcę. 13.2. Jeżeli termin do usunięcia wad upłynie bezskutecznie – Zamawiający, niezależnie od naliczenia kary umownej zastrzega sobie prawo zlecenia usunięcia tych usterek innemu podmiotowi na koszt Wykonawcy, bez utraty prawa do gwarancji. 14. Do czasu zakończenia czynności związanych z odbiorem Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za obiekt. VI. TERMIN WYKONANIA UMOWY § 6 Termin wykonania przedmiotu zamówienia ustala się do dnia 30 września 2015 r. 2. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot w terminie określonym w ust.1. 3. Niedotrzymanie terminu, o którym mowa w ust. 1, oznacza rozpoczęcie biegu naliczania kar umownych, o których mowa w § 10. 4. Termin wykonania przedmiotu zamówienia może ulec zmianie w przypadku zaistnienia okoliczności, niezależnych od Wykonawcy ich zaistnienie uniemożliwia wykonanie przedmiotu zamówienia w terminie, a Wykonawca zgłosił ten fakt Zamawiającemu w terminach i trybie określonym w umowie. VI. CENA § 7 2 Całkowita cena brutto z VAT za wykonanie całości prac będących przedmiotem niniejszej umowy zgodnie z ofertą Wykonawcy wynosi ………………………………. zł (słownie: ………………………………………………………………….. złotych 00/100) i jest niezmienna w okresie realizacji umowy. 3 Cena brutto określona w ust.1 uwzględnia wszelkie koszty Wykonawcy wynikające z wykonania przedmiotu zamówienia w sposób określony w niniejszej umowie i należny podatek VAT. 4 Cena, o której mowa w ust. 1 obejmuje wszystkie koszty związane z wykonaniem i odbiorem przedmiotu umowy w tym ryzyko Wykonawcy z tytułu niewłaściwego oszacowania kosztów. Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu umowy nie może być podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia określonego w ust. 1. X. ZASADY ROZLICZEŃ § 8 1.Zamawiający rozliczy wykonanie przedmiotu zamówienia w sposób określony w niniejszej umowie tj. jedną fakturą i dokona stosownej określonej umową zapłaty pod warunkiem wykonania przedmiotu zamówienia. 2. Płatność, o której mowa w ust. 1, nastąpi po dokonaniu odbioru robót (przedmiotu zmówienia), na podstawie wystawionej faktury VAT wraz z protokółem odbioru robót podpisanym przez inspektora nadzoru autorskiego i kierownika budowy. Do protokołu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć załączniki: - protokół z przeglądu przewodów kominowych, - kartę ewidencji odpadów (wg wzoru z rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów), - kartę przekazania odpadu (wg wzoru j.w.), - oświadczenie o prawidłowości wykonania prac ………………………. - ………………………………………………………………………. .. 3. Zapłata o której mowa w ust.1 będzie uregulowana przelewem na rachunek wskazany przez Wykonawcę, nr rachunku w terminie 30 dni od daty otrzymania faktury (wraz z dokumentami wymienionymi w ust. 2) przez Zamawiającego, po dokonaniu ewentualnych potrąceń wynikających z niniejszej umowy. 4. Za datę dokonania płatności przyjmuje się dzień obciążenia rachunku Zamawiającego. 5. Wykonawca zobowiązany jest również przedłożyć oświadczenia Podwykonawców i dalszych Podwykonawców o uregulowaniu względem nich należności lub dowody dotyczące zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcom i dalszym Podwykonawcom. Oświadczenia, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania składających je Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców lub inne dowody na potwierdzenie dokonanej zapłaty wynagrodzenia powinny potwierdzać brak zaległości Wykonawcy, Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy w uregulowaniu wszelkich wymagalnych wynagrodzeń Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców wynikających z Umów o podwykonawstwo. 6. Jeżeli w terminie określonym w zaakceptowanej przez Zamawiającego Umowie o podwykonawstwo, Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca nie zapłaci wymagalnego wynagrodzenia przysługującego Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca może zwrócić się z żądaniem zapłaty należnego wynagrodzenia bezpośrednio do Zamawiającego. 7. Zamawiający niezwłocznie po zgłoszeniu żądania dokonania płatności bezpośredniej zawiadomi Wykonawcę o żądaniu Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy oraz wezwie Wykonawcę do zgłoszenia pisemnych uwag dotyczących zasadności bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy, w terminie 7 dni od dnia doręczenia Wykonawcy wezwania. 8. W przypadku zgłoszenia przez Wykonawcę uwag, o których mowa w ust. 6 niniejszego paragrafu podważających zasadność bezpośredniej zapłaty, Zamawiający może nie dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy, jeżeli Wykonawca wykaże niezasadność takiej zapłaty lub dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy, jeżeli Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca wykaże zasadność takiej zapłaty. 9. Zamawiający jest zobowiązany zapłacić Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy należne wynagrodzenie, będące przedmiotem żądania, o którym mowa w ust. 5, jeżeli Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca udokumentuje jego zasadność fakturą VAT lub rachunkiem oraz dokumentami potwierdzającymi wykonanie i odbiór robót, a Wykonawca nie złoży w trybie określonym w ust. 6 uwag wykazujących niezasadność bezpośredniej zapłaty. Bezpośrednia zapłata obejmuje wyłącznie należne wynagrodzenie, bez odsetek należnych Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy z tytułu uchybienia terminowi zapłaty. 10. Równowartość kwoty zapłaconej Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy, zamawiający potrąci z wynagrodzenia należnego Wykonawcy, o którym mowa w ust. 1. 11. Podstawą wypłaty należnego Wykonawcy wynagrodzenia, będą wystawione przez Wykonawcę: faktura VAT wraz: z protokołem Odbioru końcowego robót, w którym będą wyszczególnione wydzielone elementy robót budowlanych wykonane przez Podwykonawców i dalszych Podwykonawców, lub do którego będą załączone protokoły odbioru części robót wykonanych przez Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców, z kopiami faktur VAT lub rachunków wystawionych przez zaakceptowanych przez Zamawiającego Podwykonawców i dalszych Podwykonawców za wykonane przez nich roboty, dostawy i usługi, z kopiami przelewów bankowych potwierdzających płatności albo ze sporządzonymi nie więcej niż 5 dni przed upływem terminu płatności oświadczeniami Podwykonawców i dalszych Podwykonawców o nie zaleganiu z płatnościami wobec nich przez Wykonawcę lub przez Podwykonawców. 12. Jeżeli Wykonawca nie przedstawi wraz z fakturą VAT dokumentów, o których mowa w ust. 11, Zamawiający jest uprawniony do wstrzymania wypłaty należnego Wykonawcy wynagrodzenia do czasu przedłożenia przez Wykonawcę stosownych dokumentów. 13. Wstrzymanie przez Zamawiającego zapłaty do czasu wypełnienia przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w ust. 11, nie skutkuje nie dotrzymaniem przez Zamawiającego terminu płatności i nie uprawnia Wykonawcy do żądania odsetek. 14. Zamawiający jest uprawniony do żądania i uzyskania od Wykonawcy niezwłocznie uzyskania od Wykonawcy niezwłocznie wyjaśnień w przypadku wątpliwości dotyczących dokumentów składanych przy Fakturze VAT. XI. ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY § 9 1. Wykonawca wniósł zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 10 % ceny brutto podanej w § 7 ust. 1 niniejszej umowy, co stanowi kwotę: ............... zł /słownie: ............................................... w formie: .............................. 2. W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 148 ust. 1 PZP. 3. W sytuacji braku roszczeń wobec Wykonawcy zwrot zabezpieczenia nastąpi w dwóch terminach: - 70% wartości zabezpieczenia zostanie zwrócone lub zwolnione nie później niż w 30 dniu od ostatecznego bezusterkowego odbioru robót, - 30% wartości zabezpieczenia zostanie zwrócone lub zwolnione w terminie 15 dni po upływie okresu rękojmi za wady. 4. Jeżeli Wykonawca wniósł zabezpieczenie należytego wykonania umowy w formie poręczenia lub gwarancji na okres realizacji przedmiotu umowy, zobowiązany jest wnieść, nie później niż do dnia wskazanego, jako dzień odbioru końcowego, zabezpieczenie służące pokryciu roszczeń z tytułu rękojmi za wady. 5. W przypadku przedłużenia terminu realizacji zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie przedłużyć ważność wniesionego zabezpieczenia lub wnieść nowe na wydłużony okres. 6. Jeżeli Wykonawca nie wypełnia postanowień ust. 4 lub 5 Zamawiający zastrzega sobie prawo do potrącenia należnych kwot z faktury przedłożonej do realizacji. VI. Jeżeli Wykonawca nie będzie wywiązywał się z obowiązków wynikających z gwarancji oraz rękojmi za wady, o których mowa w § 12 Zamawiający zleci realizację podmiotowi trzeciemu ze środków wniesionych na zabezpieczenie należytego wykonania umowy bez utraty prawa do gwarancji. W przypadku, gdy koszt robót przekroczy wartość zabezpieczenia, Zamawiający będzie dochodził od Wykonawcy kwoty uzupełniającej. XII. RĘKOJMIA I GWARANCJA § 10 1. Wykonawca odpowiada za wady przedmiotu umowy z tytułu rękojmi według zasad Kodeksu cywilnego, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3. 2. Wykonawca udziela 5 lat gwarancji oraz rękojmi na roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia, oraz 10 letniej na blachę użytą do wykonania przedmiotu zamówienia. 3. Zamawiający może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy, niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji. Wybór uprawnień należy do Zamawiającego. 4. Termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas pomiędzy zgłoszeniem awarii lub usterki, a jej skuteczną naprawą. 5. W okresie gwarancji Wykonawca zobowiązuje się do bezpłatnego dokonywania napraw i usuwania wad w terminie wskazanym przez Zamawiającego. 6. W razie nie dotrzymania tego terminu Wykonawca akceptuje prawo Zamawiającego do zlecenia usunięcia tych usterek innemu podmiotowi na koszt Wykonawcy, bez utraty prawa do gwarancji. 7. Gwarancja obejmuje w pełnym zakresie również prace wykonane przez podwykonawców lub inne osoby i podmioty działające w imieniu Wykonawcy. 8. Zamawiający może dochodzić roszczeń z tytułu gwarancji także po terminie określonym w ust. 1, jeżeli reklamował wadę przed upływem tego terminu. 9. W okresie obowiązywania, po rozwiązaniu lub po wygaśnięciu umowy, Wykonawca jest i będzie odpowiedzialny wobec Zamawiającego na zasadach uregulowanych w kodeksie cywilnym za wszelkie szkody (wydatki, koszty postępowań) oraz roszczenia osób trzecich w przypadku, gdy będą one wynikać z wad przedmiotu umowy lub nie dołożenia należytej staranności przez Wykonawcę lub jego Podwykonawcę przy wykonywaniu przedmiotu umowy. XIII. OSOBY UPRAWNIONE DO KONTAKTÓW § 11 8. Nadzór nad realizacją przedmiotu zamówienia ze strony Zamawiającego jest inspektor nadzoru budowlanego: ........................................... – Tel. .........................., e- mail : …………………………, 9. Przedstawicielem Wykonawcy jest kierownik budowy: ………………………… – Tel. ………………, e- mail : …………………………. 10. Zmiana osób wskazanych w ust. poprzedzających nie stanowi zmiany umowy, a wymaga jedynie powiadomienia wzajemnego Stron o takiej zmianie na piśmie. XIV. KARY UMOWNE I ODSTĄPIENIE OD UMOWY § 12 1. Strony ustalają kary umowne z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania niniejszej umowy. 2. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne: 3) w przypadku opóźnienia Wykonawcy w terminie wykonania przedmiotu umowy określonego w § 6 ust. 1 - 0, 5 % ceny wskazanej w § 9 ust. 1 umowy za każdy rozpoczęty dzień opóźnienia, 4) w przypadku opóźnienia w usunięciu wad stwierdzonych w okresie rękojmi - 0,5 % ceny wskazanej w § 7 ust. 1 umowy za każdy rozpoczęty dzień opóźnienia, 5) w przypadku opóźnienia (innego niż określone w ust. 2 pkt 1) i 2) w realizacji zobowiązań umownych w stosunku do terminów określonych w niniejszej umowie - 0,5 % ceny wskazanej w § 7 ust. 1 umowy za każdy rozpoczęty dzień opóźnienia, 6) za każdy inny niż wymieniony w ust. 2 pkt 1) – 4) przypadek niewykonania zobowiązań umownych w tym niepieniężnych - 0,5 % ceny wskazanej w § 7 ust. 1 umowy. 3. W przypadku odstąpienia od umowy którejkolwiek ze stron, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 20 % ceny wskazanej w § 7 ust. 1 umowy niezależnie od kar umownych z tytułu opóźnienia,. 4. za nieprzedłożenie do zaakceptowania projektu Umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane lub projektu jej zmiany, w wysokości 1.000,00 złotych za każdy nieprzedłożony do zaakceptowania projekt Umowy lub jej zmiany, 5. za nieprzedłożenie poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii Umowy o podwykonawstwo lub jej zmiany w wysokości 1.000,00 złotych za każdą nieprzedłożoną kopię Umowy lub jej zmiany, 6. braku zmiany umowy o podwykonawstwo w zakresie terminu zapłaty w wysokości 1.000,00 zł, 7. jeżeli kara umowna z któregokolwiek tytułu wymienionego w ust. 2. nie pokrywa poniesionej szkody, to Zamawiający może dochodzić odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych określonych przepisami Kodeksu cywilnego. 8. Zamawiający zobowiązuje się zapłacić Wykonawcy karę umowną za odstąpienie od umowy wskutek okoliczności, za które odpowiada Zamawiający, w wysokości 10% wynagrodzenia umownego brutto określonego w § 7 ust. 1 umowy. 9. Zamawiający zastrzega sobie prawo do potrącenia kar umownych z wynagrodzenia Wykonawcy. 10. W przypadku odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po jego stronie, zapłaci on Wykonawcy: za dotychczas wykonane roboty na podstawie inwentaryzacji określającej procentowe zaawansowanie wykonania przedmiotu zamówienia, co stanowi całkowite wynagrodzenie dla Wykonawcy za wykonane prace i wyczerpuje całość roszczeń Wykonawcy. 11. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy. 12. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność odszkodowawczą na zasadach ogólnych prawa cywilnego za szkody wyrządzone Zamawiającemu lub osobom trzecim w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy. 13. W przypadku nienależytego wykonania przedmiotu umowy Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy oraz żądania naprawienia szkody. XV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE § 13 3. Wszelkie dopuszczalne prawem zmiany, uzupełnienia, wypowiedzenia i odstąpienia od umowy wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej. 4. Nie stanowi zmiany umowy: 2 zmiana adresu do korespondencji; 3 zmiana osób, o których mowa w § 11, 4 zmiana nr rachunku bankowego, na który będzie regulowane wynagrodzenie. 5. Zmiany, o których mowa w ust. 2 dokonywane są w drodze jednostronnego pisemnego oświadczenia Strony i wywołują skutek od dnia doręczenia go drugiej Stronie. 6. Cesja praw wynikających z umowy wymaga zgody Zamawiającego w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 7. Ewentualne spory wynikłe w trakcie realizacji umowy powinny być rozstrzygane w pierwszej kolejności w drodze porozumienia Stron. W przypadku braku takiego porozumienia, tj. po upływie 30 dni od przekazania propozycji rozwiązania, wszelkie spory wynikające z umowy lub powstające w związku z nią będą rozstrzygane przez Sąd właściwy dla Zamawiającego. 8. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa. 9. Załącznikami do niniejszej umowy są 1. oferta na przedmiotowe postępowanie 2. ………………………………………………………........................................................... 3. ………………………………………………………........................................................... 4. …............................................................................................................................................. 5. …............................................................................................................................................. 6. …............................................................................................................................................. 7. …............................................................................................................................................ 8. …............................................................................................................................................. 9. …............................................................................................................................................ 10. ….................................................................................................................................... i stanowią one integralna część umowy. 10. Niniejszą umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla Zamawiającego i dla Wykonawcy. ZAMAWIAJĄCY WYKONAWCA:

Załączniki
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Administrator Administratordodano do BIP dnia 19-05-2015