Biuletyn Informacji Publicznej

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Opole Lubelskie

Przetarg nieograniczony na sprzedaż wraz z dostawą oleju napędowego na potrzeby własne Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Opolu Lubelskim w ilości 56 ooo litrów - CPV 09.13.41.00-8.

Data ogłoszenia
2015-12-14
Termin składania ofert
2015-12-29 10:00
Treść

PRZETARG NIEOGRANICZONY
                        NA SPRZEDAŻ WRAZ Z DOSTAWĄ OLEJU NAPĘDOWEGO
                        NA POTRZEBY WŁASNE ZAKŁADU GOSPODARKI
                        KOMUNALNEJ I MIESZKANIOWEJ W OPOLU LUBELSKIM  
                             W ILOŚCI 56 000  LITRÓW - CPV 09.13.41.00-8.



Nr sprawy:TT.1/12/2015







     Załączniki:



     1. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia z załącznikami
         1) Załącznik Nr 1   - Formularz “Oferta”,
         2) Załącznik Nr 2   - Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                                           określonych w art. 22 ust. 1  ustawy Prawo zamówień
                                           publicznych,
         3) Załącznik Nr 3 - Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z
                                         postępowania o udzielenie zamówienia,
         4) Załącznik Nr 4 – Oświadczenie Wykonawcy, którą część zamówienia powierzy      podwykonawcy,
         5) Załącznik Nr 5   - Wzór umowy













    Opole Lub. 14 grudnia 2015r.




          SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

I. NAZWA ORAZ ADRES ZAMAWIAJĄCEGO
            Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Opolu Lubelskim, 24-300 Opole
            Lubelskie, Al.600-lecia 42
                                                     Tel. ( 81) 827-23-02
                                                      Fax ( 81) 827-23-64
                                                                        email zgkim_1@o2.pl

II. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie publiczne będzie udzielane w trybie przetargu nieograniczonego  art. 39 -  46 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2013r. Poz. 907 ze zmianami), o wartości zamówienia mniejszej niż kwota określona w przepisach wydanych na podstawie  art.11 ust.8 PZP.

III.  OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
      Przedmiotem zamówienia jest: sprzedaż wraz z dostawą oleju napędowego na potrzeby własne Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Opolu Lubelskim w ilości
      56 000 litrów, CPV 09.13.41.00-8. Przedmiot zamówienia winien spełniać wymagania norm zawarte w przepisach  rozporządzenia Ministra Gospodarki  z dnia 09 grudnia  2008r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz.U. 2008, Nr 221, poz. 1441, PN-EN-590+A1/2011).
          
IV.  TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Dostawy będą realizowane transportem  własnym Wykonawcy lub wynajętymi autocysternami na jego koszt i ryzyko do siedziby Zamawiającego.
            Sukcesywnie w okresie od 01 stycznia 2016roku do dnia 31 grudnia 2016 roku,
             w ilościach i okresach: jednorazowa dostawa 3500l, częstotliwość dostaw co 3 tygodnie.
              
      

V. OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU    
            DOKONYWANIA OCENY  SPEŁNIANIA TYCH WARUKÓW
1.  O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają  warunki dotyczące:
1) posiadania uprawnień  do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy  prawa nakładają obowiązek ich posiadania ,
2)   posiadania wiedzy i doświadczenia,
3) dysponowania odpowiednim  potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do      
wykonania zamówienia
4) sytuacji ekonomicznej i finansowej.:
warunek ten zostanie spełniony ,jeżeli wykonawca:
  a) posiada środki na rachunku bankowym w kwocie co najmniej 200 000,00zł.
       lub zdolność kredytową do kwoty co najmniej 200 000,00zł,
   b) posiada opłaconą polisę , a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający,że
       wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
       działalności związanej z przedmiotem zamówienia i suma gwarancyjna
        wynosi co najmniej 500 000,00zł.
        oraz
5) nie podlegają wykluczeniu z postępowania
Zamawiający dokona oceny spełniania warunków wymienionych w pkt.1 na podstawie żądanych w pkt.VII SIWZ dokumentów i oświadczeń, wg. formuły “spełnia – nie spełnia” Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawców zgodnie z art. 24 ust.1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz dokona odrzucenia ofert zgodnie z art. 89 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
3.W przypadku , o którym mowa w pkt.2, wykonawcy ustanawiają  pełnomocnika do                 reprezentowania ich  w postępowaniu o udzielenie zamówienia  albo reprezentowania  w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
4. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, o których mowa  w pkt.2.
5.Jeżeli oferta wykonawców , o których mowa w pkt.2 , została wybrana , zamawiający  zażąda  przed zawarciem umowy  w sprawie zamówienia publicznego , umowy regulującej współpracę tych podmiotów.
6. W przypadku , o którym mowa w pkt.2 warunki określone w pkt1 ppkt.1, 2,3 i 4 będą oceniane łącznie.

    VI. WYKLUCZENIE Z POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWINIA
          Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców zgodnie z przepisem
         art. 24 ust.1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.

    VII.  WYKAZ OŚWIADCZEŃ  I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ
           WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW
            UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
1.W celu wykazania spełniania  przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.1       ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający żąda dokumentów;

1) oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,
2) koncesji, zezwolenia lub licencji,
3) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
4) opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunku, o którym mowa w art. 22 ust.1 pkt 4 ustawy, polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art.26 ust. 2b ustawy , wymaga się przedłożenia informacji, o której mowa w ust.1 pkt 2 dotyczącej tych
podmiotów

2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie
    zamówienia  wykonawcy w okolicznościach , o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy,
    zamawiający żąda:

    1)  oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia,
    2) aktualnego odpisu z właściwego rejestru , jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
        rejestru , w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.1 pkt
        2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu skła
        dania ofert , a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust.1 pkt
        2 ustawy ,

3. Do ofert winno być dołączone  pełnomocnictwo do reprezentowania o ile ofertę składa
    pełnomocnik.

4. Dokumenty winny być złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność
z oryginałem (każda strona) przez wykonawcę. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wtedy ,gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.

5. Zamawiający wezwie wykonawców , którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez zamawiającego oświadczeń lub  dokumentów, o których mowa w   pkt. 1  i 2 lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez zmawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w  pkt.1i 2 ,zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane roboty wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu , w którym upłynął termin
składania ofert. Zamawiający może także , w wyznaczonym przez siebie terminie wezwać wykonawców do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów , o których mowa w pkt.1.

6.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczy
                pospolitej Polskiej zamiast dokumentu , o którym mowa w pkt. 2 ppkt.2 składa
                dokument , wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
                potwierdzający ,że nie otwarto jego likwidacji  ani nie ogłoszono upadłości. Dokument      
                powinien być wystawiony  nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania  
                ofert.

7. W przypadku załączenia do oferty innych dokumentów niż wymagane przez
    zamawiającego dokumenty takie nie będą oceniane przez Zamawiającego i nie będą  
    miały wpływu na wybór najkorzystniejszej oferty.
            
8. Zasady składania dokumentów przez podmioty występujące wspólnie:                                                      
1) Podmioty zobowiązane są do złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa do reprezentowania wszystkich  Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
2) Wymagane oświadczenia i dokumenty określone w pkt 2 składa każdy wykonawca ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia,
3) Wymagane dokumenty określone w pkt.1  składają wspólnie wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenia zamówienia,
4) Pełnomocnictwo winno być złożone w oryginale. Pełnomocnictwo winno zawierać
                       oznaczenie pełnomocnika , oznaczenie zakresu pełnomocnictwa , oznaczenie                  
                       postępowania o udzielenie zamówienia , oznaczenie wszystkich wykonawców  
                       udzielających pełnomocnictwa.
5) Dopuszcza  się złożenie pełnomocnictwa w kopii. W tym przypadku zgodność kopii z oryginałem winna być poświadczona przez notariusza.
6) Postanowienie pkt 4 i 5 stosuje się odpowiednio w sytuacji , gdy ofertę i
          załączniki podpisuje pełnomocnik ustanowiony przez wykonawcę nie ubiegającego
          się wspólnie o udzielenie zamówienia.
          
     VIII.  INFORMACJA O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO  
           Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I            
           DOKUMENTÓW, A TAKŻE WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO
           POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI

     1.Oświadczenia , wnioski , zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawca
        przekazują pisemnie.
     2. Osobami zamawiającego uprawnionymi do porozumiewania się z Wykonawcami są:
        - Tomasz Bełcik,  tel. (81) 827 23 02  w. 22 , w zakresie SIWZ,
                    - Ryszard Bocian, tel. (81) 827 23 02  w. 17 w zakresie przedmiotu zamówienia
                

     IX. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
          Zamawiający nie żąda wniesienia wadium

     X. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
       Termin związania ofertą  wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert.

     XI. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWYWANIA OFERT
     1. Dokumenty
         1) wypełnić formularz “OFERTA”  - stanowiący Załącznik Nr 1.
         2) wypełnić Załącznik Nr 2 -Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w    
             postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1   ustawy Prawo zamówień  
             publicznych,
         3)wypełnić Załącznik Nr 3 -Oświadczenie Wykonawcy  o braku podstaw do
             wykluczenia
         4) wypełnić Załącznik Nr 4  Oświadczenie Wykonawcy , którą część zamówienia  
                         powierzy podwykonawcom.
        5) złożyć dokumenty , o których mowa w pkt. VII SIWZ.

      XII.   MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
        
        SKŁADANIE OFERT:
        1.Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie na adres zamawiającego Zakład
           Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Opolu Lubelskim, 24-300 Opole
           Lubelskie, Al. 600-lecia 42 z dopiskiem na kopercie” Przetarg na olej napędowy”   w            
              terminie do   dnia 29.12.2015r. do godz. 10-tej.
       2.  Wiążąca jest data i godzina wpływu oferty.
       3.  Oferta złożona po terminie zostanie niezwłocznie zwrócona Wykonawcy .
       4.  Na kopercie winien znajdować się adres wykonawcy.
       5.  Wykonawca może wprowadzić zmiany , poprawki, modyfikacje i uzupełnienia do    
            złożonej oferty pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma  pisemne zawiadomienie o
            wprowadzeniu zmian przed terminem składania ofert. Powiadomienie o
            wprowadzeniu zmian musi być złożone według takich samych zasad, jak składana  
            oferta tj. w kopercie odpowiednio oznakowanej napisem “Zmiana” i z powołaniem  
            się na numer pod jakim została zarejestrowana oferta. Koperty oznaczone “Zmiana”  
            zostaną otwarte przy otwieraniu oferty Wykonawcy, który  wprowadził zmiany i po  
            stwierdzeniu poprawności procedury dokonywania zmian , zostaną dołączone do
            oferty.
      6.  Wykonawca ma prawo przed upływem terminu składania ofert wycofać się z
           postępowania poprzez złożenie pisemnego powiadomienia, według tych samych  
           zasad jak wprowadzanie zmian i poprawek z napisem na kopercie “Wycofanie” .
           Koperty oznaczone w ten sposób będą otwierane w pierwszej kolejności  po
           potwierdzeniu poprawności postępowania Wykonawcy oraz zgodności  ze złożonymi  
           ofertami. Koperty ofert wycofanych nie będą otwierane.

                   OTWARCIE OFERT:
       1. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 29.12.2015r. o godz.10 min. 15 w siedzibie
           zamawiającego-  Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Opolu
           Lubelskim, 24-300 Opole Lubelskie, Al. 600-lecia 42 ,pokój nr.1.
      2.  Otwarcie ofert jest jawne.
      3.  Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający podaje kwotę , jaką zamierza
           przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
      4.  Podczas otwarcia ofert zostaną podane nazwy (firmy) oraz adresy Wykonawców, a
           także informacje dotyczące ceny oferty.
     5.   Informacje , o których mowa w ust. 3 i 4 zostaną niezwłocznie przekazane
           Wykonawcom , którzy nie byli obecni przy otwieraniu ofert , na ich wniosek
     6.   Nie ujawnia się informacji  stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu
           w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca,    
           nie później niż w terminie składania ofert , zastrzegł ,że nie mogą  być one
           udostępniane.
     7.  Wykonawca  nie może zastrzec informacji , o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy
          Prawo zamówień publicznych.

     XIII. OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY
        1. Cenę netto  wykonawca oblicza jako iloczyn  ilości przedmiotu zamówienia oraz
            jego ceny jednostkowej netto.
        2. Wartość podatku od towarów i usług VAT oblicza się jako iloczyn ceny netto oraz
            stawki podatku VAT przyjętej zgodnie z obowiązującymi przepisami.
        3.  Cenę brutto wykonawca oblicza jako iloczyn ilości przedmiotu zamówienia oraz
            jego ceny jednostkowej brutto.
        4.  Ceny muszą być wyrażone w polskich złotych i muszą być podane zgodnie z
            obowiązującym w Polsce systemem monetarnym (zaokrąglone do dwóch miejsc po
            przecinku)
         5. Wykonawca przyjmuje cenę jednostkową 1 litra oleju napędowego w temperaturze
1.              15 stopni C.

     XIV. OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ
             PRZY WYBORZE OFERTY, WRAZ Z PODANIEM ZNACZENIA TYCH
             KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT

         Kryteria:
         1. Cena brutto        -     100%
                    
                     Sposób oceny ofert:
                     Cena brutto
                     Najniższa cena brutto  -    100 pkt.
                    Dla pozostałych  ofert znaczenie kryterium (cena) będzie obliczone według wzoru:
                    Cbr/Cbo x 100
                    gdzie:
                    Cbr – cena brutto najniższa,
                    Cbo – cena brutto oferty badanej.
                     1%== 1 punkt

      XV. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH , JAKIE POWINNY ZOSTAĆ
           DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W
           SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
         1. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy , którego oferta odpowiada
             wszystkim wymaganiom określonym w  ustawie Prawo zamówień publicznych oraz  
             w niniejszej specyfikacji i została oceniona jako najkorzystniejsza
             w oparciu o podane w ogłoszeniu o zamówieniu  i SIWZ kryteria wyboru.
         2. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi  
            Wykonawców , którzy złożyli oferty o:
           - wyborze najkorzystniejszej oferty , podając nazwę (firmę) , siedzibę i adres
             Wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz uzasadnienie jej wyboru, a także nazwy
              (firmy), siedziby i adresy  Wykonawców , którzy złożyli oferty , wraz ze
             streszczeniem oceny i porównania złożonych ofert  zawierającym punktację  
             przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny  ofert i łączną punktację ,
          - Wykonawcach , których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i  
             prawne,
          - Wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie
             zamówienia,podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
        3. Informacje , o których mowa w pkt. 2 Zamawiający niezwłocznie po wyborze oferty  
             zamieści na stronie internetowej oraz na tablicy ogłoszeń w swojej siedzibie.
                    4. Zamawiający zawrze umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie  nie
                        krótszym niż 10 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty ,a jeżeli  w              
                        postępowaniu o udzielenie zamówienia została złożona tylko jedna oferta
                        zamawiający może zawrzeć umowę przed upływem 10-dniowego terminu.
                    5. Jeżeli Wykonawca , którego oferta została wybrana , uchyla się od zawarcia umowy    
            w sprawie zamówienia publicznego , Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą
            spośród pozostałych ofert , bez przeprowadzania ich ponownej oceny , chyba że
            zachodzą  przesłanki , o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy Prawo zamówień
            publicznych.
       6. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z
            zobowiązaniem zawartym w ofercie.
       7.  Umowa jest nieważna w części wykraczającej poza określenie przedmiotu
           zamówienia zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
       8. Niezwłocznie po zawarciu umowy Zamawiający przekaże ogłoszenie o udzieleniu    
           zamówienia do BZP.

    XVI. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO
          WYKONANIA UMOWY
        Zamawiający nie żąda zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

     XVII.  ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA, KTÓRE ZOSTANĄ
            WPROWADZONE DO TREŚCI ZAWIERANEJ UMOWY W SPRAWIE    
            ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
  
             Wzór umowy -  Załącznik nr 5.

      XVIII. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH
              WYKONAWCY W TOKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE
              ZAMÓWIENIA
   Wykonawcom , a także innym osobom, jeżeli ich interes prawny w uzyskaniu zamówienia   doznał lub może  doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez zamawiającego  przepisów ustawy  przysługują środki ochrony prawnej określone w Dziale VI  ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2013r. Poz. 907 ze zm.)          

     XIX. OPIS CZĘŚCI ZAMÓWIENIA
                        Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
                    
     XX. INFORMACJA O PRZEWIDYWANYCH ZAMÓWIENIACH
          UZUPEŁNIAJĄCYCH
                     Zamawiający nie przewiduje złożenia zamówień uzupełniających,o których mowa w art. 67
                     ust. 1 pkt. 7 PZP .

     XXI. OPIS SPOSOBU PRZEDSTAWIANIA OFERT WARIANTOWYCH
           Nie dopuszcza się możliwości składania ofert wariantowych.

      XXII. Rozliczenia między zamawiającym a wykonawcą będą prowadzone w polskich
            złotych.

     XXIII. WYJAŚNIENIE SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW    
            ZAMÓWIENIACH
         1. Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji
              istotnych warunków zamówienia. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień  
              niezwłocznie , jednak nie później niż na dwa dni przed upływem terminu składania
              ofert pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie  treści specyfikacji istotnych
              warunków zamówienia wpłynął do zamawiającego nie później niż do końca dnia, w
              którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.
         2.  Jeżeli  wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia
              wpłynie po upływie terminu składania wniosku , o którym mowa w pkt 1 , lu b
              dotyczy udzielonych wyjaśnień , zamawiający może udzielić wyjaśnień albo
              pozostawić wniosek bez rozpatrzenia.
         3. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami , bez  ujawniania źródeł  
              zapytania, Zamawiający zamieszcza na stronie internetowej , na której
              udostępniana jest specyfikacja.
         4.  Zamawiający nie będzie zwoływał zebrania  wszystkich Wykonawców  , w celu      
              wyjaśnienia wątpliwości  dotyczących specyfikacji istotnych warunków
              zamówienia.
         5.  W szczególnie uzasadnionych przypadkach zamawiający może  w każdym czasie
              przed upływem terminu składania ofert  zmodyfikować treść specyfikacji istotnych
              warunków zamówienia . Dokonaną w ten sposób modyfikację  Zamawiający
              zamieszcza na stronie internetowej , na której udostępniana jest specyfikacja
              istotnych warunków zamówienia.
         6.  Modyfikacja treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie może
              dotyczyć  kryteriów oceny ofert, warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu
              oceniania ich spełniania.
         7.  Zamawiający przedłuży termin składania ofert , jeżeli w wyniku modyfikacji treści
              specyfikacji istotnych warunków zamówienia niezbędny jest dodatkowy czas na
              wprowadzenie zmian w ofertach.
          8. O przedłużeniu terminu składania ofert Zamawiający powiadomi wszystkich  
             zidentyfikowanych Wykonawców oraz zamieści informację na  stronie internetowej, na której zamieszczana jest SIWZ.



    XXIV. WYJAŚNIENIE TREŚCI OFERT I POPRAWIANIE OCZYWISTYCH  
             OMYŁEK

1. W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących   treści złożonych ofert . Niedopuszczalne jest prowadzenie między zamawiających a wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści
2. Zamawiający poprawia w ofercie:
1) oczywiste omyłki pisarskie,
2)oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem  konsekwencji rachunkowych dokonanych   poprawek,
3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty
- niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.

                 XXV.  ZAMAWIAJĄCY NIE PRZEWIDUJE AUKCJI ELEKTRONICZNEJ

                  XXVI. ZAMAWIAJĄCY NIE ZAWRZE UMOWY RAMOWEJ.

  
  




                                                                                                                 Zatwierdzam:

Tomasz Bełcik
                                                                                                 14.12.2015r.      
                                                                                    














Załącznik Nr 1


O F E R T A

DO ZAKŁADU GOSPODARKI KOMUNALNEJ I MIESZKANIOWEJ W OPOLU LUBELSKIM
UL. 600-LECIA 42, 24-300 OPOLE LUBELSKIE
TEL. 81 827 23 02, FAX 81 827 23 64

Nazwa i adres Wykonawcy ......................................................................................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................................................................................................................
Nawiązując do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na sprzedaż wraz  z dostawą oleju napędowego na potrzeby własne ZGKiM w Opolu Lubelskim,
oferujemy wykonanie przedmiotu zamówienia , zgodnie z wymogami SIWZ za cenę wynoszącą:
netto ......................................................................................................................
...........................................................................................................................zł.
brutto ....................................................................................................................
...........................................................................................................................zł.
przy przyjęciu cen jednostkowych:
netto za 1 litr ........................(...............................................................)zł.,
brutto za 1 litr ......................(................................................................)zł.
Powyższa oferta została sporządzona w oparciu o ceny hurtowe z dnia...................2015r. producenta(.............................................) i uwzględnia/nie uwzględnia rabat w wysokości …......................zł/m3, który będzie stały w okresie realizacji umowy.

1. Oświadczamy ,że zapoznaliśmy się z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków  
    Zamówienia, nie wnosimy żadnych zastrzeżeń , zdobyliśmy niezbędne informacje do
    przygotowania i złożenia oferty i zawrzemy umowę na warunkach podanych w SIWZ.
2. Oświadczamy ,że uważamy się za związanych ofertą przez okres wskazany w SIWZ.


Załączniki:
1. ............................................................
2. ............................................................
3..............................................................
4. ...........................................................
5. ...........................................................
6.............................................................



                                         ................................................
                                         (podpis i pieczątka imienna lub czytelny podpis
                                                                                   uprawnionego przedstawiciela Wykonawcy)


Załącznik Nr 4


.......................................................                      .................................................
  (pieczęć firmowa Wykonawcy)                                          (miejscowość i data)



OŚWIADCZENIE


na okoliczność podania części zamówienia , których wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom

....................................................................................................................................

....................................................................................................................................
(nazwa Wykonawcy)

....................................................................................................................................

....................................................................................................................................
(adres Wykonawcy)

oświadcza ,że:
następującą część zamówienia powierzy podwykonawcom*):

........................................................................................................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................................................................................................................



                                    ....................................................
                                      (podpis i pieczątka imienna lub czytelny podpis
                                                                            uprawnionego przedstawiciela Wykonawcy)


*- W przypadku , gdy Wykonawca sam będzie realizował zamówienie – należy wpisać “nie  
     dotyczy”










                                                                                                                               Załącznik Nr 3





                                                            OŚWIADCZENIE
                                       O BRAKU PODSTAW DO WYKLUCZENIA
                                 Z POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
                                                             PUBLICZNEGO


                          


                              .............................................................................................................................
                                        (firma/nazwa, adres) wykonawcy

   ........................................................................................................................................................
   oświadcza ,że nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zasadzie przepisu art. 24 ust.1 i ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo zamówień publicznych ( Dz.U z 2013r. poz.907 ze zm.) .






                 .......................................................................
                                  (podpis i pieczątka imienna lub czytelny podpis
                                                                     uprawnionego przedstawiciela Wykonawcy)





















                                                                                                                       Załącznik Nr 2


                                                             OŚWIADCZENIE
                                    NA OKOLICZNOŚĆ SPEŁNIANIA WARUNKÓW
                                    OKREŚLONYCH W ART.22 ust.1 USTAWY PRAWO
                                    ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH




                                    ......................................................................................................................
                                            (firma/nazwa,adres wykonawcy)


..........................................................................................................................................................
oświadcza ,że spełnia warunki dotyczące:
1) posiadania uprawnień  do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
    przepisy  prawa nakładają obowiązek ich posiadania ,
2) posiadania wiedzy i doświadczenia,
3) dysponowania odpowiednim  potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do      
      wykonania zamówienia
4) sytuacji ekonomicznej i finansowej.





                      ............................................................
                          (podpis i pieczątka imienna lub czytelny podpis
                                                    uprawnionego przedstawiciela Wykonawcy)















                                                                                                                                    Załącznik nr 5
                                                              
                                                UMOWA SPRZEDAŻY Nr 1/01/2016 (wzór)

zawarta w dniu ….... 01.2016r. w Opolu Lubelskim pomiędzy................................................................................................................................................................................................................................................................................................................, prowadzącą działalność na podstawie wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców
pod nr KRS …......................... w Sądzie Rejonowym........................................................................... …..........................................................................................................................................................  , kapitał zakładowy/kapitał wpłacony: ….....................- PLN, NIP …................................................. reprezentowaną przez:
 
1............................................................................................
      2............................................................................................

              zwanym w dalszej treści umowy “Sprzedawca”
a Zakładem Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Opolu Lubelskim, 24-300 Opole Lubelskie, Al. 600-lecia 42,  NIP 717 000 30 82 ; REGON 430004440, reprezentowanym przez:
      1.   mgr inż. Tomasza Bełcika  - Dyrektor
2. mgr Barbarę Gierczak – Główny Księgowy

  zwanym w dalszej treści umowy “Kupujący”.

                                           Na podstawie przeprowadzonego postępowania na udzielenie zamówienia publicznego w rybie przetargu nieograniczonego na sprzedaż wraz z dostawą
oleju napędowego na potrzeby własne Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Opolu
Lubelskim w ilości 56 000 litrów i  wyboru oferty Sprzedawcy , strony zawierają umowę o treści:
                                                                   §1
Sprzedawca zobowiązuje się sprzedać i dostarczyć Kupującemu olej napędowy na potrzeby własne Kupującego w ilości 56 000 litrów.
                                                     § 2
1. Dostawy oleju napędowego , o którym mowa w § 1 Sprzedawca będzie realizował na swój koszt i ryzyko partiami,  w  terminach i ilościach:
            - sukcesywnie w okresie od 01 stycznia 2016roku do dnia 31 grudnia 2016 roku,
             w ilościach i okresach: jednorazowa dostawa 3500l, częstotliwość dostaw co 3 tygodnie.    
2. Koszt dostawy wliczony w cenę przedmiotu sprzedaży.
3. Miejsce dostawy każdej partii przedmiotu sprzedaży siedziba Kupującego.
    
                                                                 § 3
1. Jakość oleju napędowego odpowiada wymaganiom rozporządzenia Ministra Gospodarki      z dnia 09 grudnia 2008r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz.U. Nr 221, poz. 1441,PN-EN-590+A1/2011).
2. Do każdej dostarczonej partii Sprzedawca dołączy certyfikat jakości.
                                                                  § 4
1. Cena jednostkowa  za przedmiot sprzedaży wynosi
-.......................zł/l netto, …......................zł/l brutto,(cena ofertowa dla oleju napędowego o temperaturze 15 stopni C).
2. Zapłata za dostarczony olej napędowy dokonywana będzie przelewem na podstawie faktury VAT w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia dostawy, na rachunek bankowy podany na fakturze.
3. Datą zapłaty jest data wpływu należności, o której mowa w ust. 2 na konto Sprzedawcy.
4. W przypadku zwłoki Kupującego z zapłatą należności za dostarczoną partię przedmiotu sprzedaży  Kupujący ma prawo do naliczania odsetek ustawowych.
5. Zmiana  ceny , określonej w ust.1 może nastąpić tylko na skutek okoliczności niezależnych od Sprzedawcy , do których zalicza się zmianę ceny u producenta i zmianę stawek podatków. Ciężar dowodu z dokumentów obciąża Sprzedawcę.
6. Każda zmiana ceny przedmiotu sprzedaży wymaga formy aneksu do umowy.
7. Dostawca będzie stosował przez cały okres obowiązywania umowy rabat wynoszący  …............................ (…....................................)zł. za każdy dostarczony m3 przedmiotu umowy, liczony od ceny hurtowej na dzień dostawy.  
                                                          § 5
1. Umowę strony zawierają na okres od dnia 01.01.2016r. do dnia 31.12.2016r.
2. Każda ze stron może dokonać rozwiązania umowy z zachowaniem jednomiesięcznego
    okresu wypowiedzenia, którego bieg rozpoczyna się od pierwszego dnia następnego    
    miesiąca.
3. Kupujący zastrzega sobie prawo do rozwiązania umowy w trybie natychmiastowym w razie stwierdzenia, że dostarczony olej napędowy nie spełnia norm, o których mowa w par. 3 ust. 1, bądź w przypadku rażącego naruszenia niniejszej umowy, np. opóźnienia w dostawie paliwa wynoszącego więcej niż trzy dni .
                                                         § 6
1. Strony zgodnie postanawiają ,że obowiązującą je formą odszkodowania są kary umowne.
Podstawę do naliczania kar umownych stanowi wartość brutto przedmiotu sprzedaży
podana w ofercie.
2. Kary umowne będą naliczane w następujących wypadkach i wysokościach:
1) Sprzedawca zapłaci Kupującemu kary umowne:
     a) za odstąpienia przez Kupującego od umowy z przyczyn za które
         odpowiedzialność ponosi Sprzedawca- w wysokości 10%,
     b) za zwłokę w dostawie partii przedmiotu sprzedaży – w wysokości 0,1% za każdy    
         rozpoczęty dzień zwłoki,
2) Kupujący zapłaci Sprzedawcy kary umowne:
     a) za odstąpienie przez Sprzedawcę od umowy z przyczyn , za które odpowiedzialność
         ponosi Kupujący w wysokości 10%.
3. Strony mają prawo dochodzić odszkodowania przenoszącego wysokość zastrzeżonych ar umownych.
                                                                    § 7
W sprawach , które nie zostały uregulowane postanowieniami umowy mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego ,jeżeli przepisy ustawy prawo zamówień publicznych nie stanowią inaczej.
                                                                   § 8
Wszelkie zmiany wymagają dla swej ważności formy pisemnej.
                                                                   § 9
Sprzedawca nie ma prawa dokonać cesji wierzytelności wynikających z niniejszej umowy bez zgody  Kupującego.
                                                                   §10
Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron.

                  

                      Sprzedawca:                                                                    Kupujący:

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Marzanna Mickiewiczdodano do BIP dnia 14-12-2015 08:21:18