Biuletyn Informacji Publicznej

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Opole Lubelskie

Przetarg nieograniczony na

Data ogłoszenia
2013-02-19
Termin składania ofert
2013-03-07 12:00
Treść

Nr sprawy:AM.1/02/2013 Opole Lubelskie, 19.02.2013r. PRZETARG NIEOGRANICZONY na „wykonanie i dostawę budynku jednorodzinnego, w systemie kontenerowym (budynek 3 segmentowy) na działce nr ew 260 położonej w Opolu Lubelskim obręb 4” Załączniki: 1. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia z załącznikami 1) Załącznik Nr 1 - Formularz “Oferta”. 2) Załącznik Nr 2 - Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 pkt. 1-4 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3) Załącznik Nr 3 - Oświadczenie Wykonawcy zgodne z art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. 4) Załącznik Nr 4 – doświadczenie zawodowe. 5) Załącznik Nr 5- Potencjał kadrowy. 6) Załącznik Nr 6- Oświadczenie o posiadanych wymaganych uprawnieniach. 7) Załącznik Nr 7 - Wzór umowy. 8) Załącznik Nr 8- dokumentacja projektowa ( rysunki z dokumentacji projektowej). SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA I. NAZWA ORAZ ADRES ZAMAWIAJĄCEGO Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Opolu Lubelskim, 24-300 Opole Lubelskie, Al.600-lecia 42 Tel. ( 81) 827-23-02 Fax ( 81) 827-23-64 email zgkim_1@o2.pl II. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA 1. Zamówienie publiczne będzie udzielane w trybie przetargu nieograniczonego art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku, Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z póź zm.), o wartości zamówienia mniejszej niż kwota określona w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust.8 Pzp. 2. Ilekroć w niniejszej specyfikacji użyte jest pojęcie „ustawa Pzp”, należy przez to rozumieć ustawę Prawo zamówień publicznych. 3. W sprawach nieuregulowanych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zastosowanie mają przepisy ustawy Pzp oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy. III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Przedmiotem zamówienia jest: usługa wykonania, dostawy, posadowienia, podłączenia do instalacji elektrycznej, wodociągowej oraz kanalizacyjnej budynku jednorodzinnego, w systemie kontenerowym (budynek 3 segmentowy) na działce nr ew 260 położonej w Opolu Lubelskim obręb 4. Nieruchomość gruntowa jest własnością Gminy Opole Lubelskie. Segmenty winny stanowić jedną całość, ze zintegrowaną instalacją elektryczną, wodociągową oraz kanalizacyjną. Wymiary zewnętrzne budynku: długość- 6400mm,szerokość-7860mm, wysokość-2890mm. Wymiary zewnętrzne jednego segmentu: długość- 6400mm,szerokość-2620mm. Wymiary wewnętrzne jednego segmentu: długość, szerokość- wg rysunku, wysokość-2500mm. Kolorystyka elewacji: rama stalowa w kolorze niebieskim -RAL 5010, ściany w kolorze białym -RAL 9002,drzwi i okna w kolorze białym- RAL9010. Kolorystyka wnętrza:ściany wewnętrzne, sufit, wykończenie wewnętrzne w kolorze białym -RAL 900 -RAL 9002. 2. Przedmiot zamówienia winien być wykonany zgodnie z załączonymi rysunkami z dokumentacji projektowej. Budynek musi być fabrycznie nowy, konstrukcja budynku wykonana zgodnie z załączonymi rysunkami z materiałów wskazanych w dokumentacji projektowej, z potwierdzonym 2013 rokiem produkcji. Ewentualne zmiany w konstrukcji mogą być dokonane tylko i wyłącznie przez projektanta. Instalacje wewnętrzne tj. elektryczną, wodociągową (woda ciepła, woda zimna), kanalizacyjną oraz wentylacyjną należy wykonać zgodnie z załączoną dokumentacją. Wykona 3. Wykonawca zobowiązany jest, z chwilą dostawy budynku przedłożyć dokument w formie oświadczenia zgodnego z Art. 10 ust.1,2,3 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych. 4. Wyposażenie budynku obejmuje: a) łazienka: ń brodzik z baterią i firanką ń umywalka z baterią ń bojler elektryczny ń muszla ustępowa b) aneks kuchenny: ń zlewozmywak jednokomorowy z szafką oraz baterią ń kuchenka elektryczna c) wyposażenie stałe: ń grzejniki elektryczne z termostatem, 3 szt. 2000W, 1 szt. 500W ń instalacja oświetleniowa, lampy oświetleniowe, gniazda elektryczne, skrzynka bezpiecznikowa, przyłącze zewnętrzne, wyłączniki światła ń instalacja wodno-kanalizacyjna ń drzwi wejściowe, okna. 5. Do wykonawcy należy wykonanie budynku, transport na miejsce przeznaczenia,rozładunek, posadowienie na przygotowanym miejscu, podłączenie do przyłączy (elektrycznego, wod-kan), sprawdzenie skuteczności zabezpieczeń elektrycznych oraz wentylacji. 6. W przypadku stwierdzenia, że dostarczony budynek jest niezgodny z wymaganiami technicznymi oraz obowiązującymi przepisami prawa, Zamawiający odmówi zapłaty i zażąda ponownego wykonania przedmiotu umowy lub odstąpi od umowy z winy leżącej po stronie Wykonawcy. 7. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, udzielenia pisemnej gwarancji na dostarczony przedmiot zamówienia, na okres 24 miesięcy, licząc od daty odbioru. 8. Budynek musi spełniać normy przenikalności cieplnej dla budynków mieszkalnych, a zastosowane materiały do jego budowy posiadać odpowiednie certyfikaty, które zostaną dostarczone Zamawiającemu razem ze zgłoszeniem gotowości do odbioru. 9. Zamawiający nie przewiduje zaliczek na poczet wykonania zamówienia. Przedmiot zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) 44211100-3 ; - budynki modułowe i przenośne. IV. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA ń Rozpoczęcie – po podpisaniu umowy ń Zakończenie – 30.04.2013r. V. OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUKÓW 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania , 2) posiadania wiedzy i doświadczenia, 3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia 4) sytuacji ekonomicznej i finansowej.: warunek ten zostanie spełniony jeżeli wykonawca: a) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową do kwoty umożliwiającej wykonanie przedmiotu zamówienia. b) posiada opłaconą polisę , a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający,że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia i suma gwarancyjna wynosi co najmniej 70 000,00zł. 5) nie podlegają wykluczeniu z postępowania z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art.24 ust.1 ustawy Pzp. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków wymienionych w pkt.1 na podstawie żądanych w pkt VII SIWZ dokumentów i oświadczeń, wg. formuły “spełnia – nie spełnia” Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawców zgodnie z art. 24 ust.1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz dokona odrzucenia ofert zgodnie z art. 89 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych 2.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 3.W przypadku , o którym mowa w pkt.2, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 4. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, o których mowa w pkt.2. 5.Jeżeli oferta wykonawców , o których mowa w pkt.2 , została wybrana , zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego , umowy regulującej współpracę tych podmiotów. 6. W przypadku , o którym mowa w pkt.2 warunki określone w pkt1 ppkt.1, 2,3 i 4 będą oceniane łącznie. VI. WYKLUCZENIE Z POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWINIA Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców zgodnie z przepisem art. 24 ust.1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. VII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 1.W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy Pzp zamawiający żąda dokumentów; 1) oświadczeni Wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art.22ust. 1 pkt 1-4 ustawy Pzp – zał. nr 2 2) wykaz wykonanych usług, minimun3, w zakresie niezbędnym do wykazania warunku wiedzy i doświadczenia, w okresie trzech lat przed upływem terminu składania ofert, o wartości większej niż 60.000,00zł. netto – załącznik nr 4. 3) wykaz osób odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia z informacjami o ich kwalifikacjach i doświadczeniu – załącznik nr 5. 4) oświadczenia Wykonawcy, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na wykonanie przedmiotu zamówienia. 5) opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunku, o którym mowa w art. 22 ust.1 pkt 4 ustawy, polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art.26 ust. 2b ustawy Pzp , wymaga się przedłożenia informacji, o której mowa w ust.1 pkt 2 dotyczącej tych podmiotów 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach , o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy, zamawiający żąda: 1) oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, załącznik nr 3. 2) aktualnego odpisu z właściwego rejestru , jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru , w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert , a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust.1 pkt 2 ustawy. 3. Do ofert winno być dołączone pełnomocnictwo do reprezentowania o ile ofertę składa pełnomocnik. 4. Dokumenty winny być złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem (każda strona) przez wykonawcę. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wtedy ,gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 5. Zamawiający wezwie wykonawców , którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt. 1 i 2 lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez zmawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w pkt.1i 2 ,zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane roboty wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu , w którym upłynął termin składania ofert. Zamawiający może także , w wyznaczonym przez siebie terminie wezwać wykonawców do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów , o których mowa w pkt.1. 6.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentu , o którym mowa w pkt. 2 ppkt.2 składa dokument , wystawiony w kraju w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający ,że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7. W przypadku załączenia do oferty innych dokumentów niż wymagane przez zamawiającego dokumenty takie nie będą oceniane przez Zamawiającego i nie będą miały wpływu na wybór najkorzystniejszej oferty. 8. Zasady składania dokumentów przez podmioty występujące wspólnie: 1) Podmioty zobowiązane są do złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, 2) Wymagane oświadczenia i dokumenty określone w pkt 2 składa każdy wykonawca ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia, 3) Wymagane dokumenty określone w pkt.1 składają wspólnie wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenia zamówienia, 4) Pełnomocnictwo winno być złożone w oryginale. Pełnomocnictwo winno zawierać oznaczenie pełnomocnika , oznaczenie zakresu pełnomocnictwa , oznaczenie postępowania o udzielenie zamówienia , oznaczenie wszystkich wykonawców udzielających pełnomocnictwa. 5) Dopuszcza się złożenie pełnomocnictwa w kopii. W tym przypadku zgodność kopii z oryginałem winna być poświadczona przez notariusza. 6) Postanowienie pkt 4 i 5 stosuje się odpowiednio w sytuacji , gdy ofertę i załączniki podpisuje pełnomocnik ustanowiony przez wykonawcę nie ubiegającego się wspólnie o udzielenie zamówienia. VIII. INFORMACJA O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, A TAKŻE WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI 1.Oświadczenia , wnioski , zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawca przekazują pisemnie lub drogą elektroniczną. 2. Osobami zamawiającego uprawnionymi do porozumiewania się z Wykonawcami są: - Tomasz Bełcik, tel. (81) 827 23 02 w. 22 , w zakresie SIWZ, - Jerzy Basiakowski, tel. (81) 827 23 02 w. 28 w zakresie przedmiotu zamówienia. IX. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM Zamawiający nie żąda wniesienia wadium X. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ Termin związania ofertą wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert. XI. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWYWANIA OFERT 1. Dokumenty 1) wypełnić formularz “OFERTA” - stanowiący Załącznik Nr 1. 2) wypełnić Załącznik Nr 2 -Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, 3)wypełnić Załącznik Nr 3 -Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia 4)wypełnić Załącznik Nr 4 – Doświadczenie zawodowe. 5) wypełnić Załącznik Nr 5 – Potencjał kadrowy. 6) wypełnić Załącznik Nr 6 – Oświadczenie o posiadanych wymaganych uprawnieniach. 7) złożyć dokumenty , o których mowa w pkt. VII SIWZ. XII. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT SKŁADANIE OFERT: 1.Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie na adres zamawiającego Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Opolu Lubelskim, 24-300 Opole Lubelskie, Al. 600-lecia 42 z dopiskiem na kopercie: PRZETARG NIEOGRANICZONY na „wykonanie i dostawę budynku jednorodzinnego, w systemie kontenerowym (budynek 3 segmentowy) na działce nr ew 260 położonej w Opolu Lubelskim obręb 4” Nie otwierać przed dniem 07.03.2013r. godz.10.15 w terminie do dnia 07.03.2013r. do godz. 10-tej. 2. Wiążąca jest data i godzina wpływu oferty. 3. Oferta złożona po terminie zostanie niezwłocznie zwrócona Wykonawcy . 4. Na kopercie winien znajdować się adres wykonawcy. 5. Wykonawca może wprowadzić zmiany , poprawki, modyfikacje i uzupełnienia do złożonej oferty pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne zawiadomienie o wprowadzeniu zmian przed terminem składania ofert. Powiadomienie o wprowadzeniu zmian musi być złożone według takich samych zasad, jak składana oferta tj. w kopercie odpowiednio oznakowanej napisem “Zmiana” i z powołaniem się na numer pod jakim została zarejestrowana oferta. Koperty oznaczone “Zmiana” zostaną otwarte przy otwieraniu oferty Wykonawcy, który wprowadził zmiany i po stwierdzeniu poprawności procedury dokonywania zmian , zostaną dołączone do oferty. 6. Wykonawca ma prawo przed upływem terminu składania ofert wycofać się z postępowania poprzez złożenie pisemnego powiadomienia, według tych samych zasad jak wprowadzanie zmian i poprawek z napisem na kopercie “Wycofanie” . Koperty oznaczone w ten sposób będą otwierane w pierwszej kolejności po potwierdzeniu poprawności postępowania Wykonawcy oraz zgodności ze złożonymi ofertami. Koperty ofert wycofanych nie będą otwierane. OTWARCIE OFERT: 1. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 07.03.2013r. o godz.10 min. 15 w siedzibie zamawiającego- Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Opolu Lubelskim, 24-300 Opole Lubelskie, Al. 600-lecia 42 ,pokój – sekretariat. 2. Otwarcie ofert jest jawne. 3. Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający podaje kwotę , jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. 4. Podczas otwarcia ofert zostaną podane nazwy (firmy) oraz adresy Wykonawców, a także informacje dotyczące ceny oferty. 5. Informacje , o których mowa w ust. 3 i 4 zostaną niezwłocznie przekazane Wykonawcom , którzy nie byli obecni przy otwieraniu ofert , na ich wniosek 6. Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert , zastrzegł ,że nie mogą być one udostępniane. 7. Wykonawca nie może zastrzec informacji , o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. XIII. OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY 1. Cena oferty winna obejmować całkowity koszt wykonania przedmiotu zamówienia w tym również wszystkie koszty towarzyszące wykonaniu prac. 2. Wykonawca podaje cenę netto, brutto, wysokość stawki podatku VAT oraz jego wartość. 2. Cena musi być wyrażona w polskich złotych i musi być podana zgodnie z obowiązującym w Polsce systemem monetarnym (zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku) XIV. OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY, WRAZ Z PODANIEM ZNACZENIA TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT Kryteria: 1. Cena brutto - 100 2. Sposób oceny ofert: - najniższa cena brutto - 100 pkt. - dla pozostałych ofert znaczenie kryterium (cena) będzie obliczone według wzoru: Cbr/Cbo x 100 gdzie: Cbr – cena brutto najniższa, Cbo – cena brutto oferty badanej. 1%== 1 punkt 3. za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która nie podlega odrzuceniu oraz uzyska największą ilość punktów. XV. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH , JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO 1. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy , którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w ustawie Prawo zamówień publicznych oraz w niniejszej specyfikacji i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ kryteria wyboru. 2. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi Wykonawców , którzy złożyli oferty o: - wyborze najkorzystniejszej oferty , podając nazwę (firmę) , siedzibę i adres Wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz uzasadnienie jej wyboru, a także nazwy (firmy), siedziby i adresy Wykonawców , którzy złożyli oferty , wraz ze streszczeniem oceny i porównania złożonych ofert zawierającym punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację , - Wykonawcach , których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne, - Wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia,podając uzasadnienie faktyczne i prawne. 3. Informacje , o których mowa w pkt. 2 Zamawiający niezwłocznie po wyborze oferty zamieści na stronie internetowej oraz na tablicy ogłoszeń w swojej siedzibie. 4. Zamawiający zawrze umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie nie krótszym niż 10 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty ,a jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia została złożona tylko jedna oferta zamawiający może zawrzeć umowę przed upływem 10-dniowego terminu. 5. Jeżeli Wykonawca , którego oferta została wybrana , uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego , Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert , bez przeprowadzania ich ponownej oceny , chyba że zachodzą przesłanki , o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z zobowiązaniem zawartym w ofercie. 7. Umowa jest nieważna w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 8. Niezwłocznie po zawarciu umowy Zamawiający przekaże ogłoszenie o udzieleniu zamówienia do BZP. XVI. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY Zamawiający nie żąda zabezpieczenia należytego wykonania umowy. XVII. ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA, KTÓRE ZOSTANĄ WPROWADZONE DO TREŚCI ZAWIERANEJ UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO Wzór umowy - Załącznik nr 7. XVIII. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY W TOKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA Wykonawcom , a także innym osobom, jeżeli ich interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy przysługują środki ochrony prawnej określone w Dziale VI ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U.z 2010r. Nr 113, poz. 759 z póż. zm.) XIX. OPIS CZĘŚCI ZAMÓWIENIA Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. XX. INFORMACJA O PRZEWIDYWANYCH ZAMÓWIENIACH UZUPEŁNIAJĄCYCH Zamawiający nie przewiduje złożenia zamówień uzupełniających,o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 7 ustawy Pzp . XXI. OPIS SPOSOBU PRZEDSTAWIANIA OFERT WARIANTOWYCH Nie dopuszcza się możliwości składania ofert wariantowych. XXII. Rozliczenia między zamawiającym a wykonawcą będą prowadzone w polskich złotych. XXIII. WYJAŚNIENIE SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIACH 1. Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie , jednak nie później niż na dwa dni przed upływem terminu składania ofert pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął do zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. 2. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynie po upływie terminu składania wniosku , o którym mowa w pkt 1 , lu b dotyczy udzielonych wyjaśnień , zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpatrzenia. 3. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami , bez ujawniania źródeł zapytania, Zamawiający zamieszcza na stronie internetowej , na której udostępniana jest specyfikacja. 4. Zamawiający nie będzie zwoływał zebrania wszystkich Wykonawców , w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 5. W szczególnie uzasadnionych przypadkach zamawiający może w każdym czasie przed upływem terminu składania ofert zmodyfikować treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia . Dokonaną w ten sposób modyfikację Zamawiający zamieszcza na stronie internetowej , na której udostępniana jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia. 6. Modyfikacja treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie może dotyczyć kryteriów oceny ofert, warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu oceniania ich spełniania. 7. Zamawiający przedłuży termin składania ofert , jeżeli w wyniku modyfikacji treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia niezbędny jest dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach. 8. O przedłużeniu terminu składania ofert Zamawiający powiadomi wszystkich zidentyfikowanych Wykonawców oraz zamieści informację na stronie internetowej, na której zamieszczana jest SIWZ. XXIV. WYJAŚNIENIE TREŚCI OFERT I POPRAWIANIE OCZYWISTYCH OMYŁEK 1. W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert . Niedopuszczalne jest prowadzenie między zamawiających a wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści. 2. Zamawiający poprawia w ofercie: 1) oczywiste omyłki pisarskie, 2)oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, 3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty - niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona. XXV. ZAMAWIAJĄCY NIE PRZEWIDUJE AUKCJI ELEKTRONICZNEJ XXVI. ZAMAWIAJĄCY NIE ZAWRZE UMOWY RAMOWEJ. Zatwierdzam: Załącznik nr 1 Formularz Oferty ……………………..……….. pieczęć Wykonawcy/Wykonawców O F E R T A Nawiązując do ogłoszenia o zamówieniu na: „wykonanie i dostawę budynku jednorodzinnego, w systemie kontenerowym (budynek 3 segmentowy) na działce nr ew 260 położonej w Opolu Lubelskim obręb 4” JA/MY NIŻEJ PODPISANI ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………..… działając w imieniu i na rzecz …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… (nazwa (firma) dokładny adres Wykonawcy/Wykonawców) (w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie podać nazwy(firmy) i dokładne adresy wszystkich wspólników spółki cywilnej lub członków konsorcjum) SKŁADAMY OFERTĘ na wykonanie przedmiotu zamówienia w zakresie określonym w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. OFERUJEMY wykonanie przedmiotu zamówienia za cenę: netto : ………………….................................................................................. zł słownie ……………………………………………………………………….zł podatek VAT(.....%)...........................................................................................zł słownie ….........................................................................................................zł brutto: …...........................................................................................................zł słownie ….........................................................................................................zł W cenie zawarto wszystkie koszty związane z pełnym i prawidłowym wykonaniem przedmiotu zamówienia. 1. OŚWIADCZAMY, że zapoznaliśmy się ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia i uznajemy się za związanych określonymi w niej postanowieniami i zasadami postępowania. 2. AKCEPTUJEMY warunki płatności określone przez Zamawiającego w projekcie umowy. 3. UWAŻAMY SIĘ za związanych niniejszą ofertą przez czas wskazany w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, tj. przez okres 30 dni od upływu terminu składania ofert 4. OŚWIADCZAMY, że zapoznaliśmy się z postanowieniami umowy i zobowiązujemy się, w przypadku wyboru naszej oferty, do zawarcia umowy zgodnej z niniejszą ofertą, na warunkach określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. …..........…...…….. dnia ……… roku …............................................................................ (podpis Wykonawcy/Wykonawców) Załącznik Nr 2 ……………………..……….. pieczęć Wykonawcy/Wykonawców O Ś W I A D C Z E N I E (zgodne z art. 22 ust.1 pkt. 1-4 ustawy Pzp) Składając ofertę na: „wykonanie i dostawę budynku jednorodzinnego, w systemie kontenerowym (budynek 3 segmentowy) na działce nr ew 260 położonej w Opolu Lubelskim obręb 4” Nazwa i adres Wykonawcy: ………………………………………………………………... ……………………………………………………..……………………………….……………….…………………………………………………………………………………...………………….…………………………………………………….…………………………..……… Oświadczamy, że zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych: a) posiadamy uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania b) posiadamy wiedzę i doświadczenie c) dysponujemy odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia d) znajdujemy się w sytuacji ekonomicznej i finansowej. __________________ dnia __________r. _______________________________ (podpis Wykonawcy/Wykonawców) Załącznik Nr 3 ……………………..……….. pieczęć Wykonawcy/Wykonawców O Ś W I A D C Z E N I E (zgodne z art. 24 ust.1 ustawy Pzp) Składając ofertę na: „wykonanie i dostawę budynku jednorodzinnego, w systemie kontenerowym (budynek 3 segmentowy) na działce nr ew 260 położonej w Opolu Lubelskim obręb 4” Nazwa i adres Wykonawcy: ………………………………………………………………... ……………………………………………………..……………………………….…………………………………………………………………………………………………...……………………………………………………………………….…………………………..…………… Oświadczamy, że zgodnie z art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych: Nie podlegamy wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. __________________ dnia __________r. _______________________________ (podpis Wykonawcy/Wykonawców) Załącznik Nr 4 ……………………..……….. pieczęć Wykonawcy/Wykonawców D O Ś W I A D C Z E N I E Z A W O D O W E Składając ofertę: „wykonanie i dostawę budynku jednorodzinnego, w systemie kontenerowym (budynek 3 segmentowy) na działce nr ew 260 położonej w Opolu Lubelskim obręb 4” Oświadczamy, że reprezentowana przez nas firma/firmy zrealizowała/y w ciągu ostatnich 3 lat następujące zamówienia: Lp Nazwa i adres zleceniodawcy Całkowita wartość Miejsce wykonania i zakres usług Termin realizacji Początek Koniec W załączeniu dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie. ____________ dnia __________r. ___________________________________ (podpis Wykonawcy/Wykonawców) Załącznik Nr 5 ……………………..……….. pieczęć Wykonawcy/Wykonawców POTENCJAŁ KADROWY Oświadczam, że zamówienie będzie realizowane z udziałem następujących osób na potwierdzenie spełnienia warunku o którym mowa w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Lp. Imię i nazwisko osoby Stanowisko Doświadczenie** Podstawa do dysponowania osobą*** 1 2 3 4 5 1 2 3 4 __________________ dnia _________ r. __________________________________ (podpis Wykonawcy/Wykonawców) * niepotrzebne skreślić, ** należy podać dokładne informacje, pozwalające jednoznacznie stwierdzić czy Wykonawca spełnienia warunek określony w pkt. 6.2 c SIWZ, *** należy podać dokładne informacje na temat podstawy dysponowania (np. umowa o pracę, umowa zlecenia, zobowiązanie osoby do uczestniczenia w wykonywaniu zamówienia, pisemne zobowiązanie innego podmiotu do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia itd.); w przypadku, gdy Wykonawca wskazuje w wykazie osoby, którymi będzie dysponował pośrednio (t.j. przez inne podmioty), zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, Załącznik Nr 6 ................................................................................ (pieczęć firmy) Oświadczenie Oświadczam, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia. .......................................................... .......................................................... Miejsce i data Podpis Załącznik nr 7 wzór umowy U M O W A NR ……… zawarta dnia ………..……. pomiędzy Zakładem Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Opolu Lubelskim, 24-300 Opole Lubelskie, ul. Al. 600-lecia 42, reprezentowanym przez: Tomasz Bełcik – Dyrektor Zakładu Barbara Gierczak – Główny Księgowy zwanym dalej „Zamawiającym”, NIP 717-000-30-82, Regon 430004440, a ………………………………………………………………………. wpisana do KRS pod numerem …………………. Sąd Rejonowy …………, wysokość kapitału zakładowego ……….……….. złotych reprezentowaną przez:………………………………...………………………………………… …................................................................................................................................................... zwanym dalej „Wykonawcą” NIP ……………….... Regon ………………… została zawarta umowa o następującej treści: (wybór wykonawcy w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych Dz. U. z 2010, Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) §1 1.Zamawiający zleca a Wykonawca przyjmuje do wykonania budynek mieszkalny, jednorodzinny, w systemie kontenerowym (budynek 3 segmentowy) na działce nr ew. 260 położonej w Opolu Lubelskim obręb 4. 2. Zakres zadania objętego przedmiotem umowy obejmuje: 2.1. Wykonanie, dostawa , posadowienie i podłączenie do instalacji elektrycznej, wodociągowej oraz kanalizacyjnej. Segmenty winny stanowić jedną całość, ze zintegrowaną instalacją elektryczną, wodociągową oraz kanalizacyjną. Wymiary zewnętrzne budynku: długość- 6400mm,szerokość-7860mm, wysokość-2890mm. Wymiary zewnętrzne jednego segmentu: długość- 6400mm,szerokość-2620mm. Wymiary wewnętrzne jednego segmentu:długość szerokość- wg rysunku, wysokość-2500mm Kolorystyka elewacji: rama stalowa w kolorze niebieskim -RAL 5010, ściany w kolorze białym -RAL 9002,drzwi i okna w kolorze białym- RAL9010. Kolorystyka wnętrza:ściany wewnętrzne, sufit, wykończenie wewnętrzne w kolorze białym -RA -RAL 9002 2.2. Przedmiot zamówienia winien być wykonany zgodnie z załączoną dokumentacją projektową. 2.3.Budynek musi być fabrycznie nowy, konstrukcja budynku wykonana zgodnie z załączonymi rysunkami z materiałów wskazanych w dokumentacji projektowej, z potwierdzonym 2013 rokiem produkcji. Ewentualne zmiany w konstrukcji mogą być dokonane tylko i wyłącznie przez projektanta. Instalacje wewnętrzne tj. elektryczną, wodociągową (woda ciepła, woda zimna), kanalizacyjną oraz wentylacyjną należy wykonać zgodnie z załączoną dokumentacją. Wy 3.Wykonawca zobowiązany jest, z chwilą dostawy budynku przedłożyć dokument w formie formie oświadczenia zgodnego z Art. 10 ust.1,2,3 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych. 4. Wyposażenie budynku obejmuje: a) łazienka: brodzik z baterią i firanką umywalka z baterią bojler elektryczny muszla ustępowa b) aneks kuchenny: zlewozmywak jednokomorowy z szafką oraz baterią kuchenka elektryczna c) wyposażenie stałe: grzejniki elektryczne z termostatem, 3 szt. 2000W, 1 szt. 500W instalacja oświetleniowa, lampy oświetleniowe, gniazda elektryczne, skrzynka bezpiecznikowa, przyłącze zewnętrzne, wyłączniki światła instalacja wodno-kanalizacyjna drzwi wejściowe, okna. 5.W przypadku stwierdzenia, że dostarczony budynek jest niezgodny z wymaganiami technicznymi oraz obowiązującymi przepisami prawa, Zamawiający odmówi zapłaty i zażąda ponownego wykonania przedmiotu umowy lub odstąpi od umowy z winy leżącej po stronie Wykonawcy. 6.Wymaganie techniczne wykonania kontenerów zostały określone w dokumentacji technicznej – rozdział III SIWZ. 7. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji na dostarczony obiekt budowlany, stanowiący przedmiot niniejszego zamówienia na okres 24 miesięcy licząc od daty bezusterkowego odbioru ostatecznego całego zadania. 8. Kontenery muszą spełniać normy przenikalności cieplnej dla budynków mieszkalnych, wentylację pomieszczeń, a zastosowane materiały do ich budowy posiadać odpowiednie certyfikaty znaku bezpieczeństwa, deklarację zgodności z Polską Normą lub aprobatę techniczną. §2 Termin realizacji 1. Rozpoczęcie: od zawarcia umowy 2. Zakończenie: 30.04.2013 r. 3. Za termin zakończenia robót uważa się datę osiągnięcia gotowości do odbioru końcowego całości robót stanowiących Przedmiot umowy. §3 Obowiązki Zamawiającego 1. Zamawiający przygotuje miejsce dla posadowienia budynku oraz wykona przyłącza elektryczne, wodociągowe oraz kanalizacyjne. 2. Zamawiający ustanawia kierownika budowy w osobie.......................................................... ………………………………………………………………….…………………………… 3. Zamawiający dokona odbioru Przedmiotu umowy i zapłaci Wykonawcy Wynagrodzenie na warunkach określonych Umową. 4. W przypadku stwierdzenia, że dostarczone kontenery niezgodne są z wymaganiami technicznymi oraz obowiązującymi przepisami Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania i dostarczenia lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy. §4 Obowiązki Wykonawcy 1. Wykonawca wykona Przedmiot umowy zgodnie z: - Dokumentacją Projektową, - Specyfikacją istotnych warunków zamówienia (SIWZ), - Ofertą, - zasadami wiedzy technicznej, -obowiązującymi normami technicznymi i technologicznymi wynikającymi z przepisów technicznych, prawa budowlanego, norm i aprobat, - standardami zabezpieczenia i bezpieczeństwa p.poż. i bhp oraz przepisami dotyczącymi ochrony środowiska. 2. Od chwili rozpoczęcia robót na placu budowy, do czasu zakończenia wykonania Przedmiotu umowy, Wykonawca odpowiada za: 1) organizację ruchu na czas wykonania Przedmiotu umowy na terenie Zamawiającego oraz zabezpieczenie dojść i dojazdów do Budynków, w obrębie których wykonywane są roboty; 2) usuwanie wszelkich odpadów powstałych w wyniku realizacji Przedmiotu umowy. 3) zorganizowanie i utrzymanie bezpieczeństwa i należytego porządku na terenie budowy i w jego najbliższym otoczeniu, 4) wszelkie szkody i uszkodzenia ciała lub mienia wyrządzone działaniem lub zaniechaniem przy realizacji Przedmiotu umowy. 3. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić nadzór nad terenem budowy, strzec mienia znajdującego się na jego terenie, a także zapewnić warunki bezpieczeństwa dla osób trzecich. 4. Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązuje się uporządkować teren budowy i przekazać go Zamawiającemu w ustalonym terminie odbioru robót. 5. Wykonawca wyznacza kierownika budowy (osobę odpowiedzialną) w osobie …………………………………. 6. Wykonawca oświadcza, że jako przedsiębiorca posiada wiedzę i doświadczenie konieczne do prawidłowego wykonania Umowy, a nadto oświadcza, że posiada zaplecze techniczne, organizacyjne i finansowe konieczne do prawidłowego wykonania Umowy. 7. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania certyfikatów znaku bezpieczeństwa, deklarację zgodności z Polską Normą lub aprobatę techniczną dotyczącą materiałów z których wykonane są kontenery Zamawiającemu. § 5 Wynagrodzenie Wykonawcy 1. Strony ustalają Wynagrodzenie łączne, w formie wynagrodzenia ryczałtowego, na kwotę netto ………….. zł ( słownie ………………………………………….. ) powiększoną o należny podatek VAT (…..%)…..……. zł ( słownie …………………), to jest kwotę brutto: ………………..zł (słownie: ………………………………………………. ). 2. Wynagrodzenie obejmuje całość kosztów robót i wszystkich innych wydatków niezbędnych do zrealizowania Przedmiotu umowy na warunkach określonych Umową. W przypadku nie uwzględnienia w kwocie wynagrodzenia przez Wykonawcę wszystkich robót i innych wydatków niezbędnych do zrealizowania Przedmiotu Umowy na warunkach określonych niniejszą umową, powstałe różnice stanowią element ryzyka Wykonawcy i nie skutkują zwiększeniem Wynagrodzenia. 3. Wynagrodzenie Wykonawcy nie podlega waloryzacji. § 6 Rękojmia za wady i gwarancja jakości 1. Wykonawca udzieli Zamawiającemu pisemnej gwarancji jakości z tytułu wad fizycznych Przedmiotu umowy. Stanowi ona rozszerzenie odpowiedzialności Wykonawcy za te wady. 2. Okres gwarancji na dostarczony obiekt budowlany, stanowiący przedmiot niniejszego zamówienia oraz na zamontowane urządzenia wynosi 24 miesięcy licząc od daty bezusterkowego odbioru ostatecznego całego zadania. 3. W ramach udzielonej gwarancji jakości Wykonawca zobowiązuje się do: 1) niezwłocznego usunięcia w terminie uzgodnionym z Zamawiającym wad w Przedmiocie umowy, 2) przystąpienia do usunięcia wad w ciągu 7 dni od pisemnego lub faxem powiadomienia przez Zamawiającego o stwierdzonych wadach, 3) pokrycia kosztów - udokumentowanych fakturą VAT lub rachunkiem - poniesionych przez Zamawiającego, wskutek powierzenia usunięcia wady osobie trzeciej, w razie nie usunięcia wady przez Wykonawcę w terminie wskazanym w pkt 1, bez utraty praw wynikających z rękojmi lub gwarancji, 4) obniżenia umówionego wynagrodzenia w razie stwierdzenia, iż wady nie da się usunąć. 4. Strony dokonają corocznych przeglądów gwarancyjnych, a stwierdzone wówczas usterki Wykonawca usunie niezwłocznie w ramach gwarancji. 5. Niezależnie od uprawnień z tytułu udzielonej gwarancji jakości, Zamawiający może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne przedmiotu umowy. § 7 Odbiór końcowy 1.Wykonawca obowiązany jest zgłosić do odbioru wykonanie Przedmiotu zamówienia 2.Strony ustalają, że przedmiotem odbioru końcowego jest bezusterkowe wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z Umową. 3. Zamawiający wyznacza datę i rozpoczyna czynności odbioru, o których mowa w ust. 1, w ciągu 3 dni roboczych od daty zawiadomienia go o osiągnięciu gotowości do odbioru, zawiadamiając o tym Wykonawcę. 4.Odbioru końcowego dokonuje Zamawiający samodzielnie razem w Wykonawcą, lub poprzez powołaną przez Zamawiającego specjalną komisję, o której składzie Zamawiający niezwłocznie powiadomi Wykonawcę. 5.Jeżeli w toku czynności odbioru zostanie stwierdzone, że przedmiot objęty odbiorem nie osiągnął gotowości do odbioru z powodu nie zakończenia robót, Zamawiający może odmówić odbioru. 6.Wykonawca winien przedłożyć Zamawiającemu w dniu odbioru komplet dokumentów wymaganych przepisami prawa budowlanego, pozwalające na ocenę prawidłowości wykonania przedmiotu odbioru, a w szczególności, świadectwa jakości, certyfikaty, świadectwa wykonanych prób i atestów oraz charakterystykę energetyczną budynku. 7.Jeżeli w toku czynności odbioru zostaną stwierdzone wady: a) nadające się do usunięcia – Zamawiający może odmówić odbioru do czasu usunięcia wad, b) nie nadające się do usunięcia – Zamawiający może: - jeżeli wady nie uniemożliwiają użytkowanie przedmiotu odbioru zgodnie z jego przeznaczeniem – obniżyć wynagrodzenie za ten przedmiot odpowiednio do utraconej wartości użytkowej, estetycznej i technicznej, - jeżeli wady uniemożliwiają użytkowanie przedmiotu umowy zgodnie z jego przeznaczeniem: odstąpić od umowy lub żądać wykonania przedmiotu umowy po raz drugi, zachowując prawo domagania się od Wykonawcy naprawienia szkody wynikłej z opóźnienia. 8.Jeżeli Zamawiający, mimo osiągnięcia gotowości przedmiotu do odbioru z uwzględnieniem wymagań niniejszego paragrafu Umowy nie dokona odbioru, Wykonawca nie pozostaje w zwłoce ze spełnieniem zobowiązania wynikającego z Umowy oraz może ustalić protokolarnie stan przedmiotu odbioru przez powołaną do tego komisję, zawiadamiając o tym Zamawiającego. § 8 Fakturowanie i rozliczenia 1. Rozliczenie za wykonanie przedmiotu umowy nastąpi jednorazowo fakturą końcową, wystawioną przez Wykonawcę po zakończeniu robót na podstawie podpisanego przez obie strony końcowego protokołu odbioru, a w przypadku stwierdzenia podczas odbioru wad – po protokolarnym odebraniu ich usunięcia. 2. Fakturę należy wystawiać na adres Zamawiającego 3. Płatność nastąpi przelewem na konto Wykonawcy w ciągu 30 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury VAT. 4. Za dzień zapłaty faktury strony ustalają dzień obciążenia rachunku Zamawiającego. §10 Kary umowne, odszkodowanie 1. Strony ustalają odpowiedzialność odszkodowawczą w formie kar umownych z następujących tytułów i w podanych wysokościach: 1) Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne: a) za zwłokę w wykonaniu przedmiotu umowy w wysokości 0,1% wynagrodzenia brutto określonego w § 5 ust. 1 Umowy, za każdy dzień opóźnienia; b) za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze lub ujawnionych w okresie gwarancji w wysokości 0,1% wynagrodzenia brutto określonego w § 6 ust. 1 Umowy, za każdy dzień opóźnienia, liczony od upływu terminu, wyznaczonego na usunięcie wad; c) za zwłokę w przystąpieniu do usunięcia wad w wysokości 0,1% wynagrodzenia brutto określonego w § 6 ust. 1 Umowy, za każdy dzień opóźnienia, liczony od upływu terminu na przystąpienie do usunięcia wad, o którym mowa w § 7 ust. 3pkt 2) Umowy; d) z tytułu odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy w wysokości 10% wynagrodzenia brutto określonego w § 6 ust. 1 Umowy. 2) Zamawiający zapłaci Wykonawcy kary umowne: a) z tytułu odstąpienia od Umowy z przyczyn zawinionych przez Zamawiającego w wysokości 10% wynagrodzenia brutto określonego w § 6 ust. 1 Umowy. 2. Niezależnie od kar umownych, o których mowa w ust.1, Strony zastrzegają sobie prawo do dochodzenia odszkodowania pokrywającego pełną wysokość poniesionej szkody na zasadach ogólnych. 3. Wykonawca wyraża zgodę na potracenie kar umownych należnych Zamawiającemu z Wynagrodzenia, o którym mowa w § 6 ust. 1 Umowy. 4. Kary umowne płatne będą w terminie 7 dni od dnia otrzymania pisemnego wezwania do zapłaty kary umownej. § 13 Postanowienia końcowe 1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia w treści umowy wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej w postaci aneksu do umowy podpisanego przez obie Strony. 2. Ewentualne spory wynikłe w trakcie realizacji umowy będą rozstrzygane w pierwszej kolejności polubownie, na zasadzie porozumienia Stron. W przypadku braku takiego porozumienia, sporne kwestie rozstrzygane będą przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego. 3. Prawa i obowiązki wynikające z niniejszej umowy nie mogą być przenoszone na osoby trzecie, bez pisemnej zgody Zamawiającego. 4. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie odpowiednie przepisy ustawy: kodeks cywilny, Prawo zamówień publicznych i Prawo budowlane. 5. Językiem korespondencji, dokumentacji oraz wszelkich kontaktów w sprawach realizacji niniejszej umowy jest język polski. 6. Umowa niniejsza została sporządzona w 3 jednobrzmiących egzemplarzach- 1 egz. dla Wykonawcy oraz 2 egz. dla Zamawiającego. 7. Załącznikami do Umowy, stanowiącymi jej integralną część są: - Załącznik nr 1 - Specyfikacja istotnych warunków zamówienia (SIWZ) - Załącznik nr 2 - Dokumentacja Projektowa - Załącznik nr 3 – oferta Wykonawcy ZAMAWIAJĄCY: WYKONAWCA:

Załączniki
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Administrator Administratordodano do BIP dnia 19-02-2013 10:42:35